شبکه‌ی اجتماعی تردز که شروعی حیرت‌آور داشت و حتی رکورد ChatGPT را شکست، با افت شدید کاربران دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

ظاهراً پس از رشد انفجاری در روزهای اول، تردز شرایط جالبی سپری نمی‌کند و کاربران در حال خروج از شبکه‌ی اجتماعی جدید متا هستند. خبرگزاری وال‌استریت ژورنال به‌نقل از سنسورتاور می‌نویسد تعداد کاربران فعال روزانه‌ی تردز ۷۰ درصد افت کرده و به ۱۳ میلیون نفر رسیده است.

هفته‌ی گذشته مؤسسه‌ی سیمیلاروب در گزارشی جداگانه گفته بود که در عرض تنها یک هفته، تعداد کاربران فعال روزانه‌ی تردز از ۴۹ میلیون به ۲۳٫۶ میلیون نفر رسیده است.

ترکیب داده‌های سنسورتاور و سیمیلاروب نشان‌دهنده‌ی افت ۴۵ درصدی کاربران تردز در هفته‌ی اخیر است.

حتی کاربرانی که در Threads فعال هستند نیز زمان کمتری در این شبکه‌ی اجتماعی سپری می‌کنند. سنسورتاور می‌گوید میانگین زمان سپری‌شده‌ی کاربران آیفون در تردز از روزانه ۱۹ دقیقه به چهار دقیقه و زمان سپری‌شده‌ی کاربران اندروید از ۲۱ دقیقه به پنج دقیقه رسیده است. کاربران وب فعلاً نمی‌توانند به تردز دسترسی پیدا کنند.

آمار فاجعه‌بار تردز در حالی ثبت می‌شود که توییتر، اصلی‌ترین رقیب این شبکه‌ی اجتماعی، همچنان ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

مارک زاکربرگ دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته گفته بود که کاهش محبوبیت تردز قابل‌پیش‌بینی بوده است اما تعداد کاربران تردز در ماه‌های آینده به آمار باثبات می‌رسد. او نوشت: «رشد اولیه فراتر از حد انتظار بود، اما نکته‌ی مهم‌تر این است که ده‌ها میلیون کاربر روزانه به تردز برمی‌گردند.» زاکربرگ می‌گوید متا در ادامه تلاش می‌کند که تردز را بهبود دهد.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام، پنجشنبه‌ی گذشته گفت تردز قرار است به قابلیت‌های جدیدی مثل ویرایش پست، فید افراد فالوشده و جست‌و‌جو در بین پست‌ها و هشتگ‌ها مجهز شود. تردز به‌زودی ازطریق وب نیز قابل‌دسترس خواهد بود.