سامسونگ روز چهارشنبه، 4 مردادماه، در ساعت 14:30 به وقت تهران رویداد گلکسی آنپکد را برگزار خواهد کرد.

سامسونگ چهارشنبه همین هفته رویداد گلکسی آنپکد 2023 را برگزار می‌کند که انتظار می‌رود میزبان محصولات متنوع زیادی باشد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به تمام محصولات احتمالی حاضر در این رویداد داشته باشیم.

قبل از اینکه به سراغ محصولات احتمالی رویداد سامسونگ برویم، بیایید اول ببینیم این مراسم چه زمانی و کجا برگزار می‌شود.

زمان و محل برگزاری رویداد گلکسی آنپکد 2023 سامسونگ

سامسونگ امسال دست به یک سنت‌شکنی زده است و مراسم بعدی‌اش را در پایتخت کره جنوبی، یعنی سئول برگزار می‌کند. این رویداد ساعت 14:30 به وقت تهران برگزار خواهد شد و به‌صورت آنلاین می‌توانید آن را ببینید.

محصولات احتمالی گلکسی آنپکد 2023

انتظار می‌رود سامسونگ دست‌پر در این رویداد حضور داشته باشد و از محصولات زیادی رونمایی کند؛ البته گل‌سرسبد آن‌ها نسل جدید گوشی‌های تاشو خواهد بود.

گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین محصولاتی که چهارشنبه این هفته معرفی می‌شوند، گوشی‌های سری تاشوی سامسونگ هستند. این گوشی‌های جدید گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 نام خواهند داشت. طراحی کلی این محصولات مشابه با نسل کنونی خواهد بود، بااین‌حال پیشرفت‌هایی نیز خواهند داشت.

براساس رندرهایی که تا به امروز از گلکسی زد فلیپ 5 منتشر شده است، این گوشی هوشمند به نمایشگر بیرونی بسیار بزرگ‌تری (3.4 اینچ) نسبت به نسل قبلی مجهز می‌شود. با این کار، گوشی تاشوی آینده سامسونگ بهتر می‌تواند با گوشی تاشوی موتورولا ریزر پلاس رقابت کند.

استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر به‌معنای افزایش کارایی گوشی تاشوی آینده سامسونگ در هنگام بسته‌بودن است. طبق گزارش‌ها، گوگل اپلیکیشن‌های اصلی‌اش را برای نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ 5 بهینه‌سازی می‌کند؛ اپ‌هایی مانند مپس، یوتوب و Messages.

رندر گلکسی زد فلیپ 5

در کنار نمایشگر بیرونی بزرگ‌تر، سامسونگ برای این گوشی تاشو از لولای جدید استفاده خواهد کرد تا در هنگام بسته‌بودن، شکافی بین نمایشگر داخلی ایجاد نشود. این لولای جدید که قطره آب نام دارد، در گلکسی زد فولد 5 هم استفاده می‌شود؛ بنابراین این دستگاه هم در هنگام بسته‌بودن شکاف کمتری میان نمایشگر داخلی خواهد داشت. علاوه‌براین، چین‌خوردگی نمایشگر هم کاهش می‌یابد. درنهایت این لولای جدید باعث مقاومت گوشی‌های تاشوی آینده سامسونگ در برابر نفوذ گردوغبار می‌شود.

طبق شایعات، گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 از همان تراشه سری گلکسی S23، یعنی نسخه مخصوص گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهند کرد. این چیپ قدرت و بهره‌وری انرژی بالایی دارد. گلکسی زد فلیپ 5 به نمایشگر داخلی 6.7 اینچی 120 هرتزی مجهز می‌شود، درحالی‌که گلکسی زد فولد 5 نمایشگر بیرونی 6.2 اینچی 120 هرتزی و نمایشگر داخلی 7.6 اینچی 120 هرتزی خواهد داشت.

رندر گلکسی زد فولد 5

این گوشی‌های هوشمند احتمالاً از دوربین اصلی مشابه با نسل قبلی خود بهره می‌برند. گلکسی زد فلیپ 5 به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دوربین اولترا‌واید مجهز می‌شود، درحالی‌که گلکسی زد فولد 5 دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولترا‌واید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی خواهد داشت. البته این احتمال وجود دارد که سامسونگ از سنسورهای پیشرفته‌تری برای دوربین این محصولات استفاده کند.

درحال‌حاضر گزارش‌های چندان معتبری درباره قیمت و همچنین تاریخ عرضه نسل بعدی گوشی‌های تاشوی سامسونگ وجود ندارد. نسل کنونی گلکسی زد فلیپ و زد فولد نیز به‌ترتیب با قیمت‌های پایه 999 و 1799 دلار روانه بازار شده‌اند. احتمالاً نسل جدید هم با چنین قیمت‌هایی روانه بازار می‌شوند.