این هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران شغل‌های جدید پیشنهاد کند، مهارت‌ آموزش دهد و درنهایت به آن‌ها کمک کند تا شبکه خود را تشکیل دهند.

لینکدین ظاهراً درحال توسعه یک ابزار هوش مصنوعی جدید به نام «LinkedIn Coach» است که می‌تواند علاوه بر آسان‌سازی فرایند جستجو و درخواست شغل برای کاربران، مهارت‌های جدیدی را نیز به آن‌ها آموزش دهد.

براساس توییت جدیدی که توسط «نیما اوجی»، محقق اپلیکیشن منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد که این شرکت متعلق به مایکروسافت درحال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی جدید است که می‌تواند به کاربران شغل‌های جدید پیشنهاد کند، مهارت‌های جدیدی آموزش دهد و درنهایت به آن‌ها کمک کند تا شبکه خود را تشکیل دهند.

اطلاعیه لینکدین درباره دستیار هوش مصنوعی جدید

«آماندا پورویس»، سخنگوی لینکدین نیز با ارسال ایمیلی به ورج گفت که این شرکت «همیشه درحال بررسی» راه‌های جدیدی برای بهبود تجربه کاربران خود بوده است. او همچنین گفت که در آینده اطلاعات بیشتری برای اشتراک‌گذاری درباره برنامه‌های شرکت وجود خواهد داشت.

در تصویری که توسط اوجی به اشتراک گذاشته شده است، او از چت‌بات سؤالاتی مانند «دستیار چگونه کار می‌کند؟» یا «فرهنگ کاری مایکروسافت چگونه است؟» می‌پرسد. با توجه به اینکه لینکدین متعلق به مایکروسافت است، می‌توان انتظار داشت که دستیاران مجهز به هوش مصنوعی در مقطعی به این شبکه اجتماعی اضافه شوند.

مایکروسافت تاکنون در اکثر محصولات خود از هوش مصنوعی استفاده کرده است. غول نرم‌افزاری اخیراً از دستیار هوش مصنوعی Copilot برای ویندوز 11 رونمایی کرد که پیش از آن در دسترس برنامه‌های آفیس قرار گرفته بود. این شرکت همچنین به‌تازگی نسخه بتای یک چت‌بات کدنویسی را برای گیت‌هاب (GitHub) راه‌اندازی کرد.

البته تاکنون مدل‌های هوش مصنوعی دیگری نیز به لینکدین اضافه شده‌اند. اوایل امسال این شرکت از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند به‌جای کاربران برای مسئولان استخدام شرکت‌ها متن بنویسد. اخیراً نیز اعلام شد که هوش مصنوعی مولد لینکدین می‌تواند برای کاربران پست بنویسد.