هواوی از نسخه جدید سیستم عامل خود با نام HarmonyOS 4 پرده برداشت که از نظر ظاهری تغییرات جالب توجهی داشته است.

همان‌طور که پیش‌تر وعده داده شده بود، سیستم‌عامل HarmonyOS 4 رسماً توسط هواوی معرفی شد. این به‌روزرسانی تغییرات ظاهری بزرگی را به همراه دارد و قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هواوی می‌گوید اکوسیستم HarmonyOS حالا در سراسر دنیا بیش از 700 میلیون دستگاه فعال دارد. این دستگاه‌ها می‌توانند شامل گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و حتی خودروها باشند.

ویژگی‌های جدید HarmonyOS 4 هواوی

هواوی در چهارمین نسخه بزرگ سیستم‌عامل خود تغییراتی را در لاک اسکرین به‌وجود آورده است. در صفحه قفل HarmonyOS 4 می‌توانید فونت، رنگ، شکل ساعت و سبک ویجت‌ها را تغییر دهید. کاربران همچنین می‌توانند والپیپرهای مبتنی بر ایموجی داشته باشند. هواوی پک ایموجی‌های خود را هم به‌روزرسانی کرده است.

در بخش نوتیفیکیشن سنتر هم تغییرات زیادی رخ داده و حالا می‌توانید هشدارها را براساس اولویت‌های خود تغییر دهید. حتی می‌توانید اپلیکیشن مورد علاقه خود را بالاتر از همه سنجاق کنید و از طریق خود بخش نوتیفیکیشن سنتر به‌طور مستقیم از آن برنامه استفاده کنید.

هواوی با ویژگی Live Window به رقابت با داینامیک آیلند اپل رفته است. اپلیکیشن‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند اطلاعات و هشدارها از طریق یک آیکن کپسولی در گوشه نمایشگر به‌طور لحظه‌ای به نمایش درآورند. اگر این آیکن را لمس کنید، می‌توانید پنجره مربوطه را بسط دهید و با اپلیکیشن آن تعامل داشته باشید.

قابلیت «پنجره زنده» به گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند هواوی می‌آید. فعلاً چندین اپلیکیشن خود هواوی و چند اپلیکیشن شخص ثالث از آن پشتیبانی می‌کنند.

هواوی حالا ویجت‌های بیشتری را هم معرفی کرده است که می‌توانید آن‌ها را در اندازه‌های مختلف روی صفحه هوم دستگاه خود قرار دهید. بعضی از این ویجت‌ها از طریق قابلیتی موسوم به Super Transfer Station می‌توانند بین اپلیکیشن‌ها و حتی چند دستگاه مجهز به هارمونی اواس جابه‌جا شوند.

قابلیت Continuity به خودروهایی اضافه شده است که از HarmonyOS بهره می‌برند تا کاربران بتوانند محتواهای مدنظر خود را روی نمایشگر اتومبیل خود پخش کنند.

نسخه چهارم هارمونی در درون از نسخه جدید موتور Ark استفاده می‌کند که هواوی مدعی است عملکرد آن 20 درصد بهتر شده و درعین‌حال انرژی کمتری مصرف می‌کند. این به‌روزرسانی همچنین بهینه‌سازی‌های امنیتی مختلفی داشته است.

بتای عمومی هارمونی اواس 4 همین حالا برای 34 دستگاه ازجمله سری میت 50، سری P60 و میت X3 در دسترس است. 35 دستگاه دیگر هم در آینده نزدیک به این برنامه بتا اضافه می‌شوند.