اپل ظاهراً می‌خواهد در کنار فریم تیتانیومی، اندازه حاشیه نمایشگر آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس را هم به‌طور چشمگیری کاهش دهد.

اپل خودش را برای معرفی سری آیفون 15 آماده می‌کند و احتمالاً این محصولات در تاریخ 22 شهریورماه رونمایی می‌شوند. حالا اما پیش از معرفی رسمی، شاهد انتشار رندرهایی از آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس هستیم که حاشیه فوق باریک نمایشگر این دستگاه‌ها را به تصویر می‌کشند.

اپل در سال 2017 از آیفون X با طراحی جدید رونمایی کرد و ناچ وارد دنیای آیفون شد. این دستگاه در زمان خودش حاشیه نمایشگر باریکی داشت، بااین‌حال اپل به مرور زمان این سبک طراحی را بهبود بخشید. ناچ بالای نمایشگر کوچک‌تر شد و البته در مدل‌های پرو آیفون 14 جای خودش را به جزیره پویا داد و همچنین اندازه حاشیه نمایشگر کاهش یافت. این روند ظاهراً برای نسل بعدی هم ادامه پیدا می‌کند.

کاهش چشمگیر حاشیه نمایشگر آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس

اپل امسال جزیره پویا را به تمام مدل‌های سری آیفون 15 می‌آورد و بالاخره با ناچ در دنیای آیفون‌ها خداحافظی می‌کند (البته نسل بعدی آیفون SE شاید دارای ناچ باشد). اما کوپرتینویی‌ها می‌خواهند حاشیه نمایشگر مدل‌های پرو این خانواده را به‌طور چشمگیری کاهش دهند.

براساس رندرهای CAD که در اختیار وب‌سایت 9to5Mac قرار گرفته‌اند، اندازه حاشیه نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به 1.5 میلی‌متر می‌رسد که یک رکورد برای دنیای آیفون‌ها محسوب می‌شود. اپل با استفاده از فناوری LIPO، می‌تواند به چنین حاشیه نمایشگری دست یابد، البته در گذشته هم شاهد استفاده از این فناوری در بازطراحی اپل واچ سری 7 بوده‌ایم.

براساس رندرها، آیفون 15 پرو حاشیه نمایشگر باریک‌تری نسبت به آیفون 14 پرو دارد، بااین‌حال اندازه جزیره پویا بالای صفحه نمایش تغییری نخواهد کرد. این موضوع درباره آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون 14 پرو مکس هم صدق می‌کند.

شاید بزرگ‌ترین تغییر و بهترین مقایسه مربوط به آیفون 15 پرو و آیفون 11 پرو باشد که در تصویر زیر می‌بینید.

طبق شایعات، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ با تغییرات بزرگی از راه می‌رسند؛ ازجمله فریم تیتانیومی، تراشه A17 Bionic و دوربین پریسکوپی. همچنین امسال تمام مدل‌های آیفون 15 به جزیره پویا و پورت USB-C مجهز می‌شوند.