از اپل تا مک دودو و شیائومی، در مقاله‌ی پیش‌رو بهترین شارژر وایرلس بازار برای آيفون و اندروید را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.
اگر از شلوغی میز کارتان خسته شده‌اید، به‌طور مداوم با کابل‌های شارژ گوناگونی درگیر هستید که در هم گره خورده‌اند یا با استفاده‌ی مکرر در حال پاره شدن هستند؛ اگر می‌خواهید ظاهر سازماندهی‌شده‌ و حرفه‌ای‌تری به میز کارتا بدهید، شارژرهای وایرلس راه چاره‌ی شما هستند.

شارژرهای بی‌سیم بهترین گزینه برای افرادی هستند که از سیم‌های بلند و جورواجور برای شارژ کردن دستگاه‌های مختلفشان خسته شده‌اند. این شارژها در ابعاد و طراحی‌های مختلف به شما امکان شارژ چندین دستگاه‌های سازگار را می‌دهند. به‌کمک شارژر بی سیم هر زمان که به دستگاه درحال شارژتان نیاز داشته باشید، می‌توانید بدون نیاز به خارج‌کردن شارژر از پورت دستگاه، به‌راحتی آن را از روی شارژر بردارید.

کابل شارژرهای سیمی در گذر زمان فرسوده می‌شود و گاهی پلاستیک محافظ روی آن آسیب می‌بیند که باعث می‌شود امنیت استفاده از آن پایین بیاید؛ اما این مسئله در مورد شارژرهای وایرلس صدق نمی‌کند. علاوه‌براین زیبایی شارژرهای بی‌سیم و مناسب بودن آن‌ها برای میز کار می‌تواند دلیل دیگری برای خرید باشد.

در راهنمای خرید پیش‌رو از زومیت، نکات خرید شارژر بی‌سیم را با شما در میان می‌گذاریم؛ سپس با معرفی خرید بهترین شارژرهای وایرلس از برندهای مختلف، شارژرهای وایرلسی با قیمت‌های متنوع را برای دستگاه‌های اپل و اندرویدی شما معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب
نکات خرید شارژر بی‌سیم
سازگاری با دستگاه‌های شما
سرعت و کارایی شارژ
طراحی و جنس شارژر
ویژگی‌ها و گواهینامه‌های ایمنی
بهترین شارژر وایرلس برای گوشی های آیفون
اپل MagSafe
اپل MagSafe Duo
مک دودو CH-7340
بهترین شارژر وایرلس برای گوشی های اندرویدی
استند شارژر شیائومی MDY-13-ED
استند شارژر وایرلس شیائومی MDY-12-EN
شیائومی Mi 20W Wireless Car Charger
سامسونگ P5400
باسئوس TZWXJK- B01
شیائومی WPC02ZM

نکات خرید شارژر بی‌سیم

ارزش خرید شارژرهای وایرلس به عوامل مختلفی مثل سازگاری دستگاه و حتی طراحی بستگی دارد. برای انتخاب بهترین شارژر، باید متناسب با نوع دستگاه خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید، گزینه‌ها را محدود کنید؛ ازهمین‌رو مثل همیشه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن از برندهای مطرح خریداری کنید تا کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر شارژر را تجربه کنید.

پیش از انتخاب مدل شارژر، نکاتی در مورد شارژرهای بی‌سیم وجود دارد که بهتر است بدون اطلاع از آن‌ها اقدام به خرید نکنید.

سازگاری با دستگاه‌های شما

مهم‌‌تر از هرچیز دیگری، باید بررسی کنید که آیا شارژر بی‌سیم با دستگاه‌های شما سازگار است یا خیر. بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی ازجمله آیفون‌ و گوشی‌های گلکسی سامسونگ، از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند، بااین‌حال باید قبل از خرید، مشخصات دستگاه‌هایتان را بررسی کنید.

کاربران جدیدتر آیفون باید توجه داشته باشند که برای حداکثر استفاده، شارژر از فناوری MagSafe پشتیبانی کند. شارژرهای مگ‌سیف که با آیفون ۱۲ معرفی شدند از ویژگی تراز مغناطیسی منحصر‌به‌فرد برای شارژ سریع‌تر و کارآمدتر استفاده می‌کنند. اگر مدل آیفونتان ۱۲ یا جدیدتر است، به‌دنبال شارژرهایی باشید که برچسب سازگاری با MagSafe دارند.

توان خروجی شارژر را بررسی کنید تا با مشخصات شارژ دستگاه شما مطابقت داشته باشد. گوشی‌های قدیمی‌‌تر به حداقل ۵ وات نیاز دارند، در‌حالی‌که دستگاه‌های جدیدتر ممکن است به ۱۰، ۱۵ یا حتی ۲۰ وات نیاز داشته باشند.

سرعت و کارایی شارژ

شارژ بی‌سیم به‌طور کلی کندتر از شارژ سیمی است. مشروط بر‌اینکه دستگاه شما از چه سطح خروجی پشتیبانی کند، هرچه توان خروجی بالاتر باشد، دستگاه سریع‌تر شارژ می‌شود. درنتیجه اگر گوشی شما فقط از شارژ بی‌سیم ۵ واتی پشتیبانی می‌کند، استفاده از یک شارژر بی‌سیم با توان خروجی بالاتر، روند شارژ را تسریع نمی‌کند.

عامل مهم دیگر کارایی شارژر است. مشکل رایج در شارژ بی‌سیم، به مقدار انرژی اتلافی به‌شکل گرما بازمی‌گردد. شارژ با سرعت‌های بالاتر گرمای بیشتری تولید می‌کند که ‌به‌طور بالقوه می‌تواند سلامت باتری دستگاه را در طول زمان کاهش دهد. درصورت امکان شارژری با سرعت شارژ قابل تنظیم تهیه کنید و مدلی را مدنظر قرار دهید که فن یا سیستم خنک‌کننده داشته باشد.

طراحی و جنس شارژر

هنگام انتخاب شارژر بی‌سیم با سبک‌های متفاوتی مثل پدها، پایه‌ها و شارژرهای چنددستگاهی مواجه می‌شوید. پدها جذاب و مینیمالیستی هستند و پایه‌ها امکان تعامل آسان‌تر با صفحه‌نمایش را حین شارژ فراهم می‌کنند.‌ شارژرهای چنددستگاهی، مانند ایستگاه‌های شارژ ۳ در یک، برای افرادی با چندین دستگاه سازگار با شارژ بی‌سیم، عالی هستند.

جنس شارژر نیز اهمیت زیادی دارد؛ زیرا نه تنها بر ظاهر شارژر بلکه بر دوام و اتلاف حرارت آن تأثیر می‌گذارد.

ویژگی‌ها و گواهینامه‌های ایمنی

هنگام خرید شارژر بی‌سیم باید همیشه ایمنی را در نظر گرفت. به‌دنبال شارژرهایی با ویژگی‌های ایمنی داخلی مانند کنترل دما، تشخیص جسم خارجی (FOD) و محافظت در برابر شارژ بیش از حد باشید. بهره‌مندی از چنین قابلیت‌هایی، از گرم‌شدن بیش از حد جلوگیری می‌کند تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود.

نشانگرهای LED، سیستم‌های خنک‌کننده و فن، حالت خواب اتوماتیک و تنظیم هوشمند توان خروجی سایر ویژگی‌ها ارزشمندی است که می‌توانید در نظر بگیرید.

بهترین شارژر وایرلس برای گوشی های آیفون

در بخش پیش‌رو، شارژرهای بی‌سیم اختصاصی اپل و شارژرهایی از برندهای دیگر با پشتیبانی از قابلیت مگ‌سیف را معرفی می‌کنیم. این شارژرها که از استاندارد Qi پشتیبانی می‌کنند، قابلیت شارژ دستگاه های اندرویدی را هم دارند.

توجه داشته باشید که برای آیفون‌ها نیز می‌توانید از شارژرهایی با استاندارد Qi که در بخش بهترین شارژر بی‌سیم برای گوش‌‌های اندروید آمده است، استفاده کنید. بااین‌حال همچنان توصیه می‌کنیم برای آیفون‌های ۱۲ به بالا از شارژرهای بی‌سیم مگ‌سیف کمک بگیرید.

اپل MagSafe

شارژ مگ ‌سیف اپل مطمئن‌ترین انتخابی است که می‌توانید برای شارژ تمامی دستگاه‌های اپل با قابلیت شارژ بی‌سیم، داشته باشید. این شارژر بی‌سیم به آداپتورهایی با حداکتر توان ۲۰ وات وصل و شدت‌ جریان و ولتاژ خروجی‌اش متناسب با آداپتور تنظیم می‌شود. اپل MagSafe با استاندارد Qi نیز سازگازی دارد تا شارژ آیفون‌ 8 به بالا را ممکن سازد. یک درگاه خروجی دارد و امکان شارژ تنها یک دستگاه با آن وجود دارد.

بااینکه شارژر مگ‌سیف اپل امکانات خاصی ارائه نمی‌دهد و از قابلیت‌هایی مثل Quick Charge یا نشانگر LED برخوردار نیست، گزینه‌ی مناسبی برای کسانی‌ است که می‌خواهند شارژ بی‌سیم برند اپل را تهیه کنند و از کیفیت آن مطمئن باشند.

حداکثر بازدهی شارژ بی‌سیم با Apple MagSafe فقط برای محصولاتی حاصل می‌شود که از فناوری مگ‌سیف پشتیبانی می‌کنند؛ اما سایر دستگاه‌های غیراپلی با قابلیت شارژ بی‌سیم نیز می‌توانند با سرعت کمتر با این شارژر، شارژ شوند.

اپل MagSafe Duo

اپل MagSafe Duo برای کسانی‌که به برند اپل پایبند هستند، می‌خواهند در وقت صرفه‌جویی کنند و همزمان دو دستگاه را شارژ کنند، گزینه‌ی مناسبی است.

پد شارژ MagSafe Duo با حداکثر سرعت شارژ بی‌سیم ۱۱ وات از یک درگاه USB Type-C برخوردار است و از فناوری شارژ بی‌سیم Qi و MagSafe پشتیبانی می‌کند. ازاین‌رو می‌توانید از آن برای شارژ آیفون، اپل واچ و ایرپادز استفاده کنید و حتی دستگاه‌های غیراپلی با قابلیت شارژ بی‌سیم را نیز با سرعت کمتر شارژ کنید. MagSafe Duo برای حمل ساده‌تر امکان تا شدن نیز دارد.

شارژر بی‌ سیم اپل MagSafe Duo فاقد ویژگی‌هایی مثل Quick Charge و نشانگر LED است؛ اما قابلیت‌های ایمنی ارزشمندی مثل محافظت در برابر اتصال کوتاه، شارژ و دشارژ بیش از حد، افزایش ولتاژ، جریان و دما را پشتیبانی می‌کند.

مک دودو CH-7340

مک دودو CH-7340 با طراحی باریک، وزن سبک و جنس مرغوب یکی از بهترین شارژرهای وایرلس برای آیفون به‌حساب می‌آید؛ یک استند دوکاره که قابلیت شارژ هم‌زمان دو دستگاه، آیفون و ایرپاد را دارد. به‌منظور جلوگیری از افزایش دمای شارژ و گوشی هر دو داک شارژ به هسته‌ی خنک‌کننده و پنل عایق حرارت پلی‌کربنات مجهز هستند.

شارژر وایرلس مک دودو با توان ورودی ۳۰-۱۸ وات و حداکثر توان خروجی ۱۵ وات، به تراشه‌ی هوشمند تشخیص حداکثر توان شارژ مورد نیاز دستگاه مجهز شده است تا مناسب‌ترین حالت را بدون آسیب به دستگاه تنظیم کند.

قابلیت شارژ سریع پاور دلیوری و QC، پشتیبانی از شارژ مگ‌سیف برای آیفون ۱۲ به بالا، امکان شارژ تمام گوشی‌های iOS و اندروید با استاندارد Qi، تکنولوژی تشخیص اجسام خارجی، نشانگر LED و گواهینامه‌ی سلامت و ایمنی CE/ RoHs/ FCC از دیگر امتیازات شارژر وایرلس مک دودو 7340 محسوب می‌شود.

بهترین شارژر وایرلس برای گوشی های اندرویدی

استند شارژر شیائومی MDY-13-ED

مطمئناً استند شارژر شیائومی MDY-13-ED یکی از پرسرعت‌ترین شارژرهای وایرلس بازار است که اگر امکان انتخاب تنها یک شارژر بی‌سیم از فهرست پیش‌رو را داشتم، آن را انتخاب می‌کردم.

استند وایرلس شیائومی با توان خروجی ۸۰ وات از تکنولوژی Qi پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین توانایی شارژ کردن گوشی‌هایی با قابلیت شارژ وایرلس را دارد. استند می‌تواند باتری حجیم‌ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می 11 اولترا را در عرض ۳۶ دقیقه به‌طور کامل شارژ کند! ولتاژ ورودی این شارژر وایرلس بین ۲۰-۵ ولت و شدت جریان آن برابر با ۶ آمپر است.

ویژگی‌هایی مثل امکان شارژ در دو جهت عمودی و افقی، فن خنک‌‌کننده‌ی هوشمند و پشتیبانی از ۶ لایه‌ی محافظتی شامل تشخیص جسم خارجی، محفاظت در برابر الکتریسیته‌ی ساکن، گرما، جریان و ولتاژ بیش از حد و محفاظت در برابر ولتاژ پایین از موارد دیگری است که به ارزش خرید استند MDY-13-ED می‌افزاید.

درنهایت جنس باکیفیت ساخته‌شده از مواد پلی کربنات (PC) که ضدلک و ضدچربی است، ویژگی وسوسه‌کننده دیگری برای خرید شارژر بی‌سیم شیائومی به‌حساب می‌آید.

استند شارژ وایرلس شیائومی MDY-13-EL نیز نسخه‌ی بهبودیافته‌ی MDY-13-ED است که تفاوت اصلی آن به توان خروجی ۱۰۰ وات و یک لایه‌ی محافظتی کالیبراسیون روی بدنه بازمی‌گردد.

استند شارژر وایرلس شیائومی MDY-12-EN

شارژر وایرلس شیائومی MDY-12-EN یک استند مدرن و مینیمال با توان خروجی ۵۵ وات به‌شمار می‌آید که می‌تواند باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی شیائومی Mi 10 اولترا را در عرض ۴۰ دقیقه کاملاً شارژ کند. ولتاژ ورودی این مدل بین ۲۰-۵ ولت و شدت جریان آن برابر با ۳.۲۵ آمپر است.

فن خنک‌کننده‌ی قوی و بی‌صدای دستگاه باعث می‌شود تا گرمای تولید‌شده هنگام شارژ به‌سرعت خارج شود و به باتری آسیب نرسد. مانند مدل MDY-13-ED در شارژر MDY-12-EN نیز ۶ لایه‌ی حفاظتیِ تشخیص جسم خارجی، محفاظت در برابر شوک الکتریسیته، گرما، جریان و ولتاژ بیش از حد و محفاظت در برابر ولتاژ پایین وجود دارد.

شیائومی Mi 20W Wireless Car Charger

یکی از جذاب‌ترین و کوچک‌ترین شارژرهای وایرلسی که می‌توانید در اتومبیل به‌عنوان هولدر نیز استفاده کنید، شارژر بی سیم شیائومی Mi 20W Wireless Car Charger است. این شارژر باکیفیت با طراحی مدرن روی داشبورد، شیشه و دریچه کولر خودرو نصب می‌شود. برای قرار دادن گوشی صرفا باید آن را به هولدر نزدیک کنید تا مادون قرمز شارژر، گیره‌های هولدر را به‌شکل خودکار باز کند و پس از قرارگیری گوشی، آن‌ها را ببندد.

شارژر بی‌سیم خودرو شیائومی با پشتیبانی از استاندارد شارژ سریع، سرعت شارژ بی سیم تا ۲۰ وات ارائه می‌دهد. شارژر وایرلس شیائومی علاوه‌بر سیستم خنک‌کننده و فن مستقل از پنل شیشه‌ای 2.5D و پد حرارتی بهره می‌برد تا حرارت تولیدشده هنگام شارژ را کنترل و از باتری گوشی محافظت کند. افزون‌براین محافظت در برابر گرما، جریان و ولتاژ بیش از حد دیگر مواردی است که این محصول تضمین می‌کند.

سامسونگ P5400

شارژر وایرلس سامسونگ P5400 بهترین شارژر بی‌سیم برای گوشی‌های اندروید، به‌خصوص گوشی‌های سامسونگ است که از فناوری شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کنند. این پد شارژر با توان خروجی ۱۵ وات توانایی شارژ همزمان دو دستگاه را دارد. پد سمت راست ساعت هوشمند و ایرپاد و پد سمت چپ گوشی‌های هوشمند را شارژ می‌کند. می‌توان از آن برای شارژ آیفون با توان ۷.۵ وات استفاده کرد.

پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و سیستم خنک‌کننده‌ی داخلی با فن می‌تواند با مصرف انرژی کمتر، گوشی را سریع‌تر شارژ و از آسیب به باتری طی زمان جلوگیری کند. ازجمله قابلیت‌هایی که بر ارزش خرید محصول می‌افزاید، می‌توان به چراغ LED که وضعیت شارژ دستگاه را نمایش می‌دهد، امکان تشخیص جسم خارجی بین شارژر و دستگاه، شارژ ایمن برای محافظت از دستگاه در برابر دما، رطوبت بالا و گرمای بیش‌از‌حد اشاره کرد.

باسئوس TZWXJK- B01

پد شارژ وایرلس باسئوس TZWXJK- B01 برای گوشی‌هایی با فناوری شارژ بی‌سیم مناسب است و می‌تواند دو گوشی موبایل یا یک گوشی و یک ایرپاد را همزمان به‌صورت بی‌سیم شارژ کند. با ولتاژ ورودی ۹ ولت و جریان ۲ آمپر، در نسخه‌های متفاوت ۱۵، ۱۸ و ۲۴ واتی موجود است که تفاوت خاصی با هم ندارند و می‌توانند بیشتر گوشی‌ها و گجت‌ها با قابلیت شارژ بی‌سیم ۵ وات به بالا را شارژ کنند.

شارژر وایرلس باسئوس ظاهر بسیار شیک و باکیفیتی دارد؛ از آلیاژ آلومینیوم و پلی‌کربنات و سطحی شیشه‌ای ساخته شده است و مقاومت خوبی در برابر ضربه، فشار و حرارت دارد. شارژر وایرلس باسئوس با ضخامت ۸ میلی‌متر و ابعاد کوچکش می‌تواند به راحتی حمل شود و در هرجایی قرار بگیرد.

قابلیت هوشمند Automatic Sleep شارژر باعث می‌شود پس از تکمیل شارژ باتری دستگاه‌ها، فرایند شارژ به‌طور خودکار قطع شود. این محصول از دستگاه‌های شما در برابر دشارژ و شارژ بیش از حد، افزایش جریان و ولتاژ بیش از حد محافظت می‌کند.

چراغ LED موجود در حاشیه‌ی بدنه، وضعیت و سلامت شارژ محصول را نشان می‌دهد. هنگام شارژ چراغ حالت چشمک‌زن پیدا می‌کند که اگر سرعت چشمک زدن بالا باشد یعنی یک جسمی خارجی بین شارژر و دستگاه قرار گرفته است.

با تمام این ویژگی‌ها، فقدان فن و قابلیت شارژ سریع، نقطه‌ضعفی به حساب می‌آید که شاید برخی از کاربران بتوانند به‌علت قیمت مناسب از آن چشم‌پوشی کنند.

شیائومی WPC02ZM

شارژر وایرلس شیائومی WPC02ZM به‌نسبت قیمتش، یکی از بهترین شارژر‌های بی‌سیم برای گوشی‌های اندروید محسوب می‌شود. استند شارژر وایرلس شیائومی با توان ۲۰ وات در مدت کوتاهی گوشی را شارژ می‌کند. در مشخصات این شارژر ذکرشده است که می‌تواند باتری گوشی شیائومی Mi 9 Pro را در مدت ۳۵ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کند. توجه داشته باشید که مانند اکثر شارژرهای وایرلس، توان WPC02ZM نیز در همه‌ی گوشی‌ها یکسان نیست.

با شارژر بی‌سیم اقتصادی شیائومی می‌توان گوشی را در دو جهت عمودی و افقی شارژ کرد. درصورتی‌که ضخامت قاب گوشی کمتر از ۴میلی‌متر باشد امکان شارژ گوشی بدون درآوردن قاب آن ممکن است.

درنهایت استانداردهای ایمنی و محافظتی مثل حفاظت در برابر حرارت و ولتاژ زیاد، حفاظت در برابر اتصال کوتاه و تشخیص اجسام خارجی از ویژگی‌های است که ارزش خرید شارژر بی‌سیم شیائومی را بالاتر می‌برد.