بتای One UI 6 که شعبه‌ی آلمان سامسونگ معرفی کرده است، پنل Quick Settings را بازطراحی و شبیه کنترل سنتر iOS می‌کند.

سامسونگ رسما تأیید کرده است که نسخه‌ی بتای رابط کاربری One UI 6 بر‌پایه‌ی اندروید ۱۴ در ماه جاری میلادی برای گوشی‌های سری گلکسی S23 در‌دسترس قرار می‌گیرد. این نسخه‌ی سفارشی از اندروید در ابتدا برای کاربران آمریکا و کره‌‌جنوبی و آلمان منتشر خواهد شد.

جزئیات رابط کاربری One UI 6 در شعبه‌ی آلمانی وب‌سایت سامسونگ منتشر شد؛ اما زمان زیادی نگذشته بود که شاهد حذف‌شدن مقاله بودیم. مشخص نیست که چرا سامسونگ مقاله‌ی مربوط‌ به One UI 6 را از دسترس خارج کرده است.

به‌گفته‌ی سامسونگ، One UI 6 تغییراتی در رابط کاربری گوشی‌ و برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اعمال می‌کند. One UI 6 به کاربران امکان خواهد داد که شخصی‌سازی‌های بیشتری روی دستگاه اعمال کنند.

یکی از تغییرات بزرگ One UI 6 در منو Quick Settings دیده می‌شود. این بخش از رابط کاربری سامسونگ تا حد زیادی بازطراحی شده است و گزینه‌های بزرگی برای فعال‌سازی وای‌فای و بلوتوث دارد. در پایین این دو گزینه، آیکون‌های دیگری با چینش ۳×۴ و در زیر این آیکون‌ها، اسلایدر روشنایی و سایر تنظیمات نمایشگر به‌چشم می‌خورد.

بخش Quick Settings در رابط کاربری جدید سامسونگ تا حد زیادی ما را یاد iOS و رابط کاربری ColorOS اوپو می‌اندازد. سامسونگ گفته است که کاربران در نسخه‌ی جدید One UI می‌توانند Quick Panel را ازطریق سوایپ از بخش بالا سمت راست نمایشگر باز کنند.

طبق اعلام سامسونگ، کاربران در One UI 6 می‌توانند والپیپر را بر‌اساس زمان یا حالت تغییر دهند: «برای نمونه می‌توانید تصویر جنگلی ساکت را برای حالت Sleep گوشی انتخاب کنید.»

به‌گفته‌ی شعبه‌ی آلمانی وب‌سایت سامسونگ، بتای One UI 6 از امروز دردسترس است؛ اما از‌آن‌جاکه مقاله حذف شده، احتمالاً فعلا قرار نیست نسخه‌ی بتا منتشر شود. سامسونگ گفته است که گوشی‌های سری گلکسی S23 قبل از سایر دستگاه‌های این شرکت بتای One UI 6 را دریافت می‌کنند.