برخی کاربران آیفون 14 و 14 پرو می‌گویند که ظرفیت باتری گوشی آن‌ها نسبت به نسل قبلی، سریع‌تر کاهش می‌یابد.

تعدادی از صاحبان آیفون 14 و 14 پرو از کاهش چشمگیر سلامت باتری گوشی خود پس از کمتر از یکسال خبر می‌دهند. برای مثال یکی از کاربران آیفون 14 پرو در ماه ژوئیه اعلام کرد که حداکثر ظرفیت باتری گوشی‌اش به 90 درصد رسیده که در مقایسه با نسل قبلی آیفون، بسیار سریع‌تر به این میزان کاهش یافته است.

«سم کهل» از AppleTrack تنها کاربری نیست که از کاهش ظرفیت باتری آیفون خود شکایت می‌کند. کهل که به‌تازگی ویدیویی از مشکل باتری آیفون خود در تیک تاک منتشر کرده، گفته است که دیگر نمی‌تواند به‌راحتی به دیگران خرید آیفون ۱۴ پرو را پیشنهاد کند؛ مخصوصاً به‌خاطر قیمت 999 دلاری‌اش.

کاربران از کاهش ظرفیت باتری آیفون 14 و 14 پرو خبر می‌دهند

در کنار کهل، کارمندان وب‌سایت ورج و همچنین وال استریت ژورنال هم از کاهش ظرفیت باتری آیفون خود خبر می‌دهند. برای مثال حداکثر ظرفیت باتری آیفون ۱۴ پرو خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال به 88 درصد کاهش یافته است. ورج هم می‌گوید ظرفیت باتری چندین آیفون ۱۴ پرو کارمندانش را بررسی کرده و با اعداد 91 تا 97 درصد روبه‌رو شده است. این درحالی است که در سال‌های گذشته حتی تا دو سال پس از استفاده از آیفون، ظاهراً ظرفیت باتری کاهش پیدا نمی‌کرد.

وضعیت موقعی که بدتر می‌شود که بدانید هزینه تعویض باتری آیفون 14 یا 14 پرو نسبت به مدل‌های قبلی افزایش یافته است. درحالی‌که حداقل هزینه تعویض باتری آیفون در گذشته برابر 69 دلار بود، مدتی می‌شود که این هزینه به 99 دلار افزایش یافته است. البته برای تعویض باتری دیگر نیازی به مراجعه به اپل استور نیست و خودتان هم می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

اپل به‌طور رسمی می‌گوید که ظرفیت باتری آیفون‌ها باید تا پس از 500 چرخه شارژ کامل بالای 80 درصد باقی بماند. بنابراین شاید کاربرانی که از کاهش ظرفیت باتری گوشی خود شکایت می‌کنند، به این میزان چرخه شارژ رسیده باشند، هرچند نمی‌توان چندان درباره این موضوع مطمئن بود و شاید خود باتری‌ها مشکل داشته باشند.

درنهایت اگر تعداد شکایت‌ها افزایش یابد، احتمالاً اپل نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد، البته به احتمال زیاد نباید منتظر تعویض رایگان باتری آیفون 14 و 14 پرو باشیم.