مشخصات 5 گوشی جدید از هواوی در پایگاه Bluetooth SIG ثبت شده است که ظاهراً از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

هواوی در چند سال گذشته به‌دلیل محدودیت‌هایی که توسط دولت ایالات‌متحده اعمال شده، به چیپ‌های 5G دسترسی نداشته است. اما حالا مشخصات 5 گوشی جدید از غول ارتباطات چینی در پایگاه Bluetooth SIG ثبت شده و براساس شناسه آن‌ها، ظاهراً این دستگاه‌ها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند.

پنج دستگاه جدید هواوی دارای شناسه‌های ADA-AN00 ،PSD-AN00 ،ADA-TN00 ،BLK-AN00 و BLK-TN00 هستند و پسوندهای AN و TN آن‌ها نشان‌دهنده اتصال 5G است. بااین‌وجود، هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه‌های تازه تأییدشده وجود ندارد و فقط می‌دانیم که از اتصال بلوتوث 5.2 بهره خواهند برد.

علاوه بر گوشی‌های ناشناس هواوی، دستگاه‌های سری نوا 13، نوا 14، نوا 15 و نوا 16 این شرکت نیز گواهینامه‌های Bluetooth SIG را دریافت کرده‌اند. این دستگاه‌ها در سه گزینه استاندارد، پرو و اولترا عرضه می‌شوند و براساس شناسه‌هایشان، همگی از اتصال 5G برخوردار خواهند بود.

استقلال هواوی درزمینه توسعه چیپ 5G

ماه گذشته در گزارشی گفته شده بود که هواوی با همکاری کارخانه ریخته‌گری چینی SMIC قصد دارد عرضه گوشی‌های 5G خود را از اواخر امسال با استفاده از فرایند تولید N+1 آغاز کند که اولین دستگاه مجهز به 5G آن می‌تواند بخشی از سری میت 60 باشد. در این گزارش همچنین پیش‌بینی شده بود که 2 تا 5 میلیون واحد چیپست 5G برای گوشی‌های هواوی تولید خواهد شد.

هواوی همچنین به‌تازگی از سیستم‌عامل HarmonyOS 4 با ظاهری مدرن‌تر و قابلیت‌های شخصی‌سازی جدید رونمایی کرده است. بتای عمومی هارمونی اواس 4 تاکنون در دسترس 34 دستگاه ازجمله سری میت 50، سری P60 و میت X3 قرار گرفته و در آینده نزدیک برای 35 دستگاه دیگر نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

همان‌طور که رئیس دوره‌ای هواوی اوایل امسال گفته بود، تحریم‌های آمریکا باعث تولد دوباره صنعت تراشه چین خواهد شد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد مشکلات مربوط به تحریم‌ها توسط این شرکت برطرف شده‌اند.