شیائومی فناوری‌های پیشرفته‌ای را به‌کار گرفته است تا CyberDog 2 را بسازد.

شیائومی در مراسم امروز خود از لحظه‌ای که در مراسم‌های اپل با عنوان لحظه One More Thing معروف است، برای رونمایی از نسل دوم سگ رباتیک خود با نام CyberDog 2 استفاده کرد. بیایید کمی با این محصول عجیب آشنا شویم.

شیائومی CyberDog 2 اندازه کوچک‌تری نسبت به نسل قبل پیدا کرده است تا بامزه‌تر باشد. این ربات با ارتفاع 36.7 سانتی‌متری، حالا کوچک‌تر از یک سگ نژاد گلدن رتریور است. شیائومی می‌گوید این ربات از قدرت پردازشی 21 TOPS بهره می‌برد و دارای دو پردازنده است که از یکی برای پردازش حرکات و از دیگری برای ارتباطی صوتی استفاده می‌شود.

مشخصات شیائومی CyberDog 2

سایبرداگ 2 دارای 12 عملگر Servo است که فعالیت‌های این محصول را ممکن می‌کنند. عملگرهای این دستگاه درواقع محصولی اختصاصی است که توسط خود این شرکت طراحی شده و CyberGear نام دارد. این عملگرها را می‌توان با دقت بالا کنترل کرد. حداکثر سرعت حرکت این ربات 1.6 متر بر ثانیه است تا بتواند به‌راحتی همپای انسان راه برود.

شیائومی می‌گوید 30 هزار نمونه از ربات‌های خود را به‌صورت مجازی در محیط‌های شبیه‌سازی قرار داده است تا به این محصول بیاموزد که چگونه باید رفتار کند.

ربات سایبرداگ 2 شیائومی می‌تواند به‌خوبی تعادل خود را حفظ کند. این شرکت با نمایشی ویدیویی از اسکیت‌سواری این ربات، این دستاورد را به نمایش گذاشته است. این ربات همچنین قادر به پشتک‌زدن به جلو و عقب است.

سگ رباتیک شیائومی 4 میکروفن دارد تا صدای کاربر را بشنود و با چند دوربین ازجمله یک دوربین تعاملی 13 مگاپیکسلی، یک دوربین RGB و یک دوربین چشم ماهی محیط اطراف خود را می‌بیند. این دستگاه همچنین دارای حسگر لایدار، ToF و حسگرهای لمسی و آکوستیک است.

شیائومی می‌گوید این محصول با قابلیت برنامه‌ریزی متن‌باز عرضه می‌شود. سایبرداگ 2 که وزن آن تنها 8.9 کیلوگرم است، در این نسل با قیمت تقریبی 1790 دلار روانه بازار خواهد شد.