از امروز برای استفاده از TweetDeck (یا XPro جدید) باید سرویس ایکس پریمیوم داشته باشید.

ایکس یا همان توییتر سابق بالاخره TweetDeck را به یک سرویس پولی تبدیل کرد و دیگر امکان استفاده رایگان از آن وجود ندارد. حالا اگر بخواهید از این سرویس (که نام جدیدش XPro است) استفاده کنید، باید مشترک سرویس ایکس پریمیوم (توییتر بلو سابق) باشید.

شبکه اجتماعی ایکس در تاریخ 3 ژوئیه (12 تیرماه) به‌صورت رسمی اعلام کرد که XPro را تبدیل به یک سرویس پولی می‌کند که تنها در اختیار کاربران سرویس ایکس پریمیوم قرار می‌گیرد. در آن زمان ایکس گفته بود که این تغییر در 30 روز آینده اعمال می‌شود، اما حالا پس از مدت طولانی‌تری شاهد چنین تغییری هستیم.

TweetDeck دیگر رایگان نیست

پس از تصاحب توییتر (ایکس جدید) توسط ایلان ماسک، این شبکه اجتماعی با راه‌های مختلفی می‌خواهد کاربران را به خرید سرویس اشتراکی توییتر بلو (ایکس پریمیوم جدید) ترغیب کند. در این مسیر ایکس قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران سرویس پریمیوم در نظر گرفته است؛ ازجمله امکان به‌اشتراک‌گذاری توییت‌های طولانی‌تر، امکان کسب درآمد و همچنین اولویت‌بندی در گفت‌وگوها و نتایج جستجو.

اما حالا این شبکه اجتماعی قابلیت جدیدی را برای کاربران سرویس پریمیوم در نظر نگرفته و درحقیقت یک سرویس رایگان را پولی کرده است. بنابراین کاربرانی که تا پیش از این به‌صورت رایگان از TweetDeck یا همان XPro استفاده می‌کردند، برای دسترسی به آن باید اشتراک ایکس پریمیوم داشته باشند.

TweetDeck یکی از محبوب‌ترین اپ‌های شخص‌ثالث برای دسترسی به توییتر بود که در سال 2011 توسط خود توییتر تصاحب شد. TweetDeck با پشتیبانی از چندین حساب و چندین فید شخصی‌سازی‌شده، ابزاری قدرتمند برای کاربران حرفه‌ای ازجمله خبرنگاران محسوب می‌شود. اما دیگر این کاربران نمی‌توانند به‌صورت رایگان از آن استفاده کنند.

باید منتظر بمانیم و ببینیم عرضه XPro به‌عنوان یکی از قابلیت‌های ایکس پریمیوم باعث افزایش فروش این سرویس خواهد شد یا خیر. همچنین انتظار داریم در آینده ایلان ماسک و ایکس برای فروش هرچه بیشتر سرویس پریمیوم، به سراغ ویژگی‌های جدید بروند یا بعضاً ویژگی‌های موجود را منحصر به خرید این سرویس کنند.