ظاهراً سونی نمی‌تواند به موقع دوربین‌های آیفون 15 پرو مکس را به اپل تحویل دهد.

انتظار می‌رود اپل اواسط سپتامبر از سری آیفون 15 رونمایی و آن‌ها را یک هفته پس از معرفی روانه بازار کند. بااین‌حال گفته می‌شود که آیفون 15 پرو مکس به‌خاطر سیستم دوربین پیشرفته‌اش، احتمالاً با چند هفته تأخیر و در ماه اکتبر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

طبق گزارشی، سونی به‌عنوان تأمین‌کننده سنسورهای دوربین سری آیفون 15، نمی‌تواند آن‌ها را سر موقع به اپل تحویل دهد. همین موضوع می‌تواند باعث تأخیر در عرضه قدرتمندترین عضو این خانواده از گوشی‌های اپل شود.

عرضه آیفون 15 پرو مکس با تأخیر همراه خواهد بود

انتظار می‌رود اپل بزرگ‌ترین به‌روزرسانی دوربین را برای آیفون ۱۵ پرو مکس درنظر گرفته باشد و به سراغ دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال بالاتر از نسل کنونی آیفون‌ها برود. آیفون 15 پرو به این دوربین مجهز نمی‌شود و در مدل‌های استاندارد و پلاس با دوربین‌های واید و اولترا واید روبه‌رو خواهیم شد و خبری از دوربین تله‌فوتو در آن‌ها نخواهد بود.

طبق شایعات، اپل در تاریخ 12 سپتامبر (21 شهریورماه) از سری آیفون 15 و اپل واچ سری 9 رونمایی می‌کند. احتمالاً پیش‌فروش آیفون‌ها از 15 سپتامبر (24 شهریورماه) شروع می‌شود و در تاریخ 22 سپتامبر (31 شهریورماه) در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. البته با توجه به تأخیر 3 تا 4 هفته‌ای، آیفون 15 پرو مکس در فاصله 6 تا 13 اکتبر (14 تا 21 مهرماه) به مشتریان تحویل داده می‌شود.

باید به این موضوع اشاره کنیم که در گذشته هم اپل چندین‌بار برخی مدل‌های آیفون را دیرتر روانه بازار کرده بود. برای مثال آیفون XR پس از آیفون XS، آیفون 14 پلاس پس از آیفون 14 و آیفون 12 مینی و 12 پرو مکس پس از دو مدل دیگر روانه بازار شدند و چند هفته میان عرضه این محصولات فاصله وجود داشت.

علاوه‌براین، در گذشته برخی منابع دیگر هم به احتمال عرضه آیفون ۱۵ پرو مکس در ماه اکتبر اشاره کرده بودند که البته در آن زمان به مشکلات در تولید نمایشگر و نه دوربین اشاره شده بود.