روتر جدید شیائومی با قیمت 34 دلار عرضه می‌شود.

شیائومی از روتر جدیدی به‌نام AX3000T رونمایی کرده است که از وای‌فای 6 پشتیبانی می‌کند و با قیمت 34 دلار روانه بازار می‌شود. این محصول با فناوری‌های پیشرفته خود می‌تواند به حداکثر سرعت 3000 مگابیت بر ثانیه دست یابد.

روتر شیائومی AX3000T با پشتیبانی از وای‌فای 6 توانمندی‌های جذابی خواهد شد و از ترکیب فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتزی به سرعتی تا 2976 مگابیت بر ثانیه دست می‌یابد. این محصول از پیکربندی آنتن 5 گیگاهرتزی 2+1 با فناوری Xtra Range بهره می‌برد.

طراحی خاص AX3000T و پیکربندی آنتن‌های آن به این روتر کمک می‌کند تا قدرت سیگنال بیشتری داشته باشد. گفته شده است که این محصول عملاً می‌تواند بر مشکلاتی مثل ضعف سیگنال 5G در عبور از دیوار و موانع غلبه کند.

مشخصات فنی روتر شیائومی AX3000T

شیائومی AX3000T از پلتفرم مدیاتک Filogic 820 با یک پردازنده 1.3 گیگاهرتزی دوهسته‌ای A53 بهره می‌برد. این سخت‌افزار قدرتمند عملکردی روان و ارتباطاتی پایدار با حداکثر 128 دستگاه را فراهم می‌کند و مصرف CPU پایینی دارد. این روتر متفاوت حتی 256 مگابایت حافظه رم هم دارد که به بهبود عملکرد کلی دستگاه کمک می‌کند.

روتر جدید شیائومی از چهار پورت اترنت فول-گیگابیت با پشتیبانی از WAN دوگانه و تجمیع پورت LAN برخوردار است. این قابلیت‌ها برای خانه‌هایی که چندین ارتباط پهن‌باند دارند بسیار مفید است، و در ترکیب با NAS سازگار با اترنت می‌تواند یک درایو ابری خصوصی با سرعت 2 گیگابیتی را فراهم کند.

این روتر از قابلیت مش ترکیبی برای دیگر روترهای وای‌فای 6 شیائومی/ردمی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با حداکثر 10 دستگاه دیگر شبکه بسازد. این فناوری اطمینان می‌یابد که میان این دستگاه‌ها ارتباطی روان وجود دارد و جابه‌جایی بین دستگاه‌ها در عرض چند میلی‌ثانیه ممکن می‌شود.

افزون‌براین، شیائومی AX3000T قابلیت‌های امنیتی هم دارد. برای مثال، این دستگاه می‌تواند به‌طور خودکار از دسترسی غیرمجاز به اینترنت جلوگیری کند و محدودیت‌هایی را در دسترسی به برخی اپ‌ها و سایت‌ها ایجاد نماید.

روتر شیائومی در حال حاضر با قیمت ویژه 26 دلار فروخته می‌شود، اما بعداً قیمت روی 34 دلار ثابت خواهد شد.