سازنده ویندوز فرصت‌های شغلی جدیدی را ایجاد کرده که یکی از اهداف آن‌، توسعه هوش مصنوعی برای ویندوز است.

مایکروسافت تلاش‌های خود در زمینه هوش مصنوعی ویندوز را ادامه می‌دهد. در گزارش جدیدی گفته شده که ردموندی‌‌ها اخیراً فرصت‌های شغلی جدیدی را در تیم Windows Incubation ایجاد کرده‌اند تا بتوانند تجربیات هوش مصنوعی بیشتری را برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها ایجاد کنند.

براساس اطلاعات موجود در صفحه کاریابی وب‌سایت مایکروسافت، این شرکت به دنبال مهندسان نرم‌افزار و یک مدیر مهندس نرم‌افزار جدید با حداقل 2 سال تجربه برای «ایجاد تجربه‌های جدید وب، استریم بازی و هوش مصنوعی در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها» است.

مایکروسافت به‌دنبال توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی ویندوز

توانایی‌های مورد نیاز شغل مهندس نرم‌افزار شامل ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه برای برخی از پیچیده‌ترین مشکلات پلتفرم ویندوز، ادغام سیستم‌عامل/سیلیکون، محاسبات ابری، مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی و توسعه وب می‌‌شود.

همچنین افرادی که برای این سمت انتخاب خواهند شد با تیم مدیریت و طراحی محصول مایکروسافت برای توسعه ایده‌ها و نمونه‌های اولیه همکاری خواهند کرد. علاوه‌براین، این دسته از افراد به سیستم‌های مهندسی، آزمایش‌ها و ابزارهایی برای بهبود کارایی تیم خود دسترسی خواهند داشت.

مایکروسافت توضیح می‌دهد:

«اگر با ساختن، یادگیری و تکرار برای حل مشکلات دشوار و مبهم در یک محیط مشارکتی پیشرفت می‌کنید، این نقش مناسب شماست! برای حمایت از سبک کاری دلخواه شما، می‌توانید به‌صورت حضوری در دفتر، دورکار یا ترکیبی کار خود را انجام دهید.»

مایکروسافت یکی از شرکت‌های بزرگی است که در چند وقت گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده. علاوه بر سرمایه‌گذاری هنگفت روی OpenAI، سازنده ChatGPT، این شرکت مدل‌های هوش مصنوعی خود را نیز توسعه داده است. در جدیدترین اخبار مربوط به توسعه AI توسط مایکروسافت، گفته شده بود که برنامه Paint احتمالاً به قابلیت هوش مصنوعی ساخت تصویر با توضیحات متنی مجهز می‌شود. همچنین ردموندی‌ها ماه گذشته با هدف تمرکز روی هوش مصنوعی، پشتیبانی از کورتانا را متوقف کردند.