با این وجود، کارمندان دیگر نمی‌توانند از آیفون برای کارهای خود استفاده کنند یا حتی آن‌ها را به سازمان‌ها بیاورند.

چین در چند وقت گذشته تلاش کرده تا اتکا خود به فناوری‌های خارجی را کاهش دهد و حالا استفاده از گوشی‌های آیفون اپل و سایر دستگاه‌های فناوری خارجی در سازمان‌های دولتی را ممنوع کرده است. با این وجود، کارمندان دیگر نمی‌توانند از این وسایل برای کارهای خود استفاده کنند یا حتی آن‌ها را به سازمان‌ها بیاورند.

گوشی‌های آیفون سهم بسیار بزرگی از بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته چین را در اختیار دارند که دلیل آن تحریم‌های صادر شده برای هواوی است که با وجود، غول چینی برای توسعه گوشی‌های 5G با چالش‌هایی مواجه شده است. حالا با توجه به اینکه در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که این شرکت برای عرضه مجدد گوشی‌های 5G در اواخر سال جاری آماده می‌شود و گزارش جدید وال استریت ژورنال که به ممنوعیت استفاده از آیفون اشاره دارد، به‌نظر می‌رسد که چین این مشکلات را پشت سر گذاشته باشد.

در گزارش این نشریه گفته شده مقامات ارشد دستور مذکور را به کارمندان خود ارائه کرده‌اند اما مشخص نیست که این دستور تا چه اندازه گسترده در حال اجرا هستند.

پیامدهای احتمالی ممنوعیت آیفون در دستگاه‌های دولتی چین

ممنوعیت استفاده از گوشی‌های اپل در سازمان‌های دولتی احتمالا بر جذابیت این برند در چین تأثیرگذار خواهد بود و احتمالاً شایعاتی درباره جاسوسی از آن‌ها به وجود خواهد آمد که تمام این موارد باعث کاهش فروش گوشی‌های آیفون در چین خواهد شد. همچنین این گزارش در حالی منتشر شده که اپل قرار است هفته آینده از گوشی‌های سری آیفون 15 خود رونمایی کند.

برای بیش از یک دهه، چین تلاش کرده تا وابستگی خود به فناوری‌های خارجی را کاهش دهد و از شرکت‌های وابسته به دولت مانند بانک‌ها خواسته تا از نرم‌افزارهای داخلی استفاده کنند و همچنین فرآیند تولید تراشه داخلی را ارتقا دهند. اخیراً در گزارشی گفته شده بود که چین 40 میلیارد دلار روی صنعت تراشه خود سرمایه‌گذاری می‌کند.