اپل می‌گوید مشکل داغ‌شدن بیش‌ازحد آیفون 15 پرو ارتباطی با فریم تیتانیومی ندارد و با آپدیت نرم‌افزاری برطرف می‌شود.

از زمان ورود گوشی‌های سری آیفون 15 به بازار، شاهد انتشار گزارش‌های بی‌شماری درباره داغ‌شدن مدل‌های پرو این خانواده هستیم. درحالی‌که برخی منابع فریم تیتانیومی را علت این موضوع اعلام کرده‌اند، حالا اپل می‌گوید که داغ‌شدن آیفون 15 پرو و پرو پلاس ارتباطی با این فریم ندارد و با به‌روزرسانی iOS 17 این مشکل برطرف می‌شود.

به گفته اپل، آپدیت‌های اخیر برخی اپ‌های شخص‌ثالث باعث افزایش فشار به دستگاه شده‌اند و این کمپانی درحال همکاری با سازندگان برنامه‌های اینستاگرام، اوبر و بازی Asphalt 9: Legends برای رفع این مشکل است. البته ظاهراً اینستاگرام با انتشار یک به‌روزرسانی این مشکل را برطرف کرده است.

داغ‌شدن آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس با آپدیت iOS 17 رفع می‌شود

اپل می‌گوید مدل‌های پرو آیفون 15 شاید در روزهای اولیه گرم‌تر از انتظارات ظاهر شوند که علت این موضوع، افزایش فعالیت‌های پس‌زمینه است. به گفته کوپرتینویی‌ها با یک رفتار استاندارد و البته موقت روبه‌رو هستیم:

«ما چندین حالت را پیدا کرده‌ایم که آیفون تحت این حالت‌ها گرم‌تر از انتظار ظاهر می‌شود. دستگاه شاید در روزهای اولیه استفاده به‌خاطر افزایش فعالیت‌های پس‌زمینه گرم‌تر از حالت عادی باشد. ما همچنین یک باگ در iOS 17 شناسایی کرده‌ایم که می‌تواند روی تجربه برخی کاربران تأثیر بگذارد، بنابراین با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن را رفع می‌کنیم. یکی دیگر از مشکلات، مربوط به آپدیت‌های اخیر برخی اپ‌های شخص‌ثالث می‌شود که افزایش فشار روی دستگاه را در پی دارد. برای رفع این مشکلات درحال همکاری با توسعه‌دهندگان هستیم.»

باگ مدنظر اپل احتمالاً با انتشار iOS 17.1 برطرف می‌شود؛ سیستم‌عاملی که درحال‌حاضر در فاز بتا قرار دارد و احتمالاً اواخر ماه اکتبر منتشر می‌شود. البته این احتمال هم وجود دارد که اپل با انتشار یک آپدیت کوچک‌تر مانند iOS 17.0.3 این مشکل را برطرف کند.

داغ‌شدن آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس ارتباطی با فریم تیتانیومی ندارد

درحالی‌که برخی گزارش‌ها و منابع علت گرم‌شدن بیش‌ازحد آیفون‌های جدید را فریم تیتانیومی می‌دانستند، اپل می‌گوید که این مشکل ارتباطی با جنس جدید فریم ندارد. به گفته اپل، فریم تیتانیومی و زیرساختار آلومینیومی در مقایسه با تمام نسل‌های قبلی آیفون پرو با فریم فولادی، عملکرد بهتری در پخش‌کردن گرما دارد.

با توجه به گفته‌های اپل باید منتظر بمانیم تا ببینیم با انتشار یک به‌روزرسانی مشکل داغ‌شدن مدل‌های پرو آیفون ۱۵ برطرف می‌شود یا خیر.