اپل درحال تحقیق روی هوش مصنوعی مولد است، بنابراین شاید در آینده یک چت‌بات مشابه با ChatGPT عرضه کند یا عملکرد سیری را بهبود دهد.

هوش مصنوعی یکی از داغ‌ترین موضوعات دنیای فناوری است و شرکت‌های مختلفی روی آن کار می‌کنند. حالا مدیرعامل اپل، «تیم کوک»، در صحبت با یک رسانه بریتانیایی اعلام کرده که این شرکت درحال استخدام نیرو برای کار روی هوش مصنوعی است و درباره هوش مصنوعی مولد تحقیق می‌کند.

هوش مصنوعی مولد در بسیاری از ابزارهای محبوب ازجمله ChatGPT مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین شاید اپل هم مشغول کار روی یک چت‌بات جدید باشد یا اینکه بخواهد با هوش مصنوعی، عملکرد دستیار هوشمند سیری را به‌طور چشمگیری افزایش دهد.

اپل در‌زمینه هوش مصنوعی، نیرو استخدام می‌کند

به گزارش London’s Evening Standard، رسانه PA درباره هوش مصنوعی و استخدام نیرو در بریتانیا از تیم کوک سؤال می‌پرسد که وی چنین موضوعی را تأیید می‌کند:

«ما درحال استخدام نیرو در این زمینه هستیم و انتظار دارم که جذب نیرو در این بخش افزایش یابد. امروزه در تمام محصولات ما از هوش مصنوعی استفاده می‌شود؛ هوش مصنوعی در پسِ فناوری تشخیص سقوط اپل واچ، تشخیص تصادف، ECG و پیش‌بینی تایپ در آیفون است.»

در ادامه، تیم کوک شایعات درباره تحقیق روی سرویس مشابه با ChatGPT را تأیید می‌کند:

«هوش مصنوعی به‌معنای واقعی کلمه در همه محصولات ما وجود دارد. البته ما درحال تحقیق درباره هوش مصنوعی مولد هستیم؛ بنابراین کارهای زیادی برای انجام‌ داریم.»

تیم کوک در زمان بازدید از مقر جدید اپل در بریتانیا، علاوه بر اعلام خبر استخدام نیرو درزمینه هوش مصنوعی، از اهمیت این کشور برای اپل گفت:

«بریتانیا سومین جمعیت بزرگ کارمندان ما در سراسر جهان را دارد. این کشور همچنین دارای جامعه توسعه‌دهندگان پیشرو در اروپا و مانند همیشه، پویا و پرجنب‌وجوش است. ما عاشق سرویس‌دهی در بازار بریتانیا هستیم. ما 40 سال است که اینجا هستیم، بنابراین حضور در بازار بریتانیا با ما عجین شده است.»

با توجه به گفته‌های تیم کوک، این احتمال وجود دارد که اپل در آینده از یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی مشابه با ChatGPT یا بارد رونمایی کند.