مدیاتک به‌زودی تراشه پرچمدار بعدی خود، یعنی دایمنسیتی 9300 را معرفی خواهد کرد؛ اما حالا در یک گزارش می‌توانیم با مشخصات این محصول آشنا شویم.

مدیاتک احتمالاً تا چند هفته دیگر از چیپست دایمنسیتی 9300 پرده برمی‌دارد. اما حالا پیش از رونمایی رسمی، شاهد انتشار گزارشی هستیم که بخش زیادی از مشخصات این تراشه را لو داده است. تراشه مدیاتک ظاهراً تفاوت‌های قابل‌توجهی با اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد داشت.

مشخصات احتمالی دایمنسیتی 9300

منبع آگاهی به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی ویبو می‌گوید تراشه دایمنسیتی 9300 چهار هسته کورتکس X4 خواهد داشت که یکی از آن‌ها با سرعت 3.25 گیگاهرتز کار می‌کند. فعلاً مشخص نیست که سرعت فرکانس سه هسته باقی‌مانده چقدر خواهد بود.

دایمنسیتی 9300 همچنین چهار هسته کورتکس A720 خواهد داشت تا پیکربندی آن 1+3+4 باشد. نکته عجیب اینجاست که در این چیپست از هیچ هسته بهینه‌ای نظیر کورتکس A520 استفاده نخواهد شد. درنتیجه باید منتظر باشیم تا تراشه مدیاتک توان بالاتری را نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 ارائه کند.

این منبع آگاه می‌گوید پردازشگر گرافیکی (GPU) در Dimensity 9300 همان Mali Immortalis G720 MC12 خواهد بود که 12 هسته خواهد داشت. بااین‌وجود، اطلاعات بیشتری درباره این پردازشگر گرافیکی اعلام نشده است.

منبع این خبر مدعی است که هنوز نتایج بنچمارک‌های این تراشه و پرچمدار بعدی کوالکام منتشر نشده، اما قدرت CPU و GPU در تراشه مدیاتک بیشتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. البته او یادآور شده که بهتر است فعلاً درباره مصرف انرژی در این تراشه صحبت نکنیم.

با توجه به توان بالای هسته‌های دایمنسیتی 9300، اگر این تراشه نتواند کنترل حرارت مناسبی داشته باشد، ممکن است خیلی زود با افت توان روبه‌رو شود؛ چرا که تراشه‌ها برای جلوگیری از افزایش بیش‌ازحد دما معمولاً توان خود را محدود می‌کنند تا به سایر قطعات آسیبی وارد نشود.

از آنجایی که منبع گزارش امروز تأکید کرده که این جزئیات مربوط به نمونه اولیه دایمنسیتی 9300 است، این احتمال وجود دارد که این مشخصات تا زمان معرفی رسمی تغییر کند.