درحالی‌که دیروز گزارشی از معرفی نسل جدید آیپدها در روز سه‌شنبه خبر داده بود، یک وبلاگ ژاپنی و خبرنگار بلومبرگ چنین موضوعی را رد کرده‌اند.

دیروز گزارشی مدعی شد که سه‌شنبه همین هفته، یعنی 25 مهرماه از آیپدهای جدید اپل شامل آیپد مینی 7 و آیپد ایر 6 رونمایی می‌شود. اما حالا گزارشی جدید می‌گوید به‌جای این محصولات، اپل پنسل 3 با سری‌های مغناطیسی معرفی خواهد شد. از سوی دیگر «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ هم گفته است که این ماه با آیپدهای جدید روبه‌رو نمی‌شویم.

وبلاگ ژاپنی Mac Otakara در گزارشی گفته است که به‌جای آیپدهای جدید، باید منتظر نسل جدید اپل پنسل باشیم:

«Mac Otakara باور دارد که به‌جای یک به‌روزرسانی برای آیپدها، اپل پنسل 3 معرفی شود؛ محصولی که با سری مغناطیسی قابل تعویض از راه می‌رسد.»

اپل پنسل 3 به‌جای آیپدهای جدید معرفی می‌شود؟

این اولین‌باری نیست که به نسل سوم اپل پنسل و البته سری مغناطیسی قابل تعویض آن اشاره می‌شود. چند هفته پیش یکی از منابع دنیای فناوری به نام «ماجین بو» مدعی شده بود که اپل پنسل بعدی از سری‌های مغناطیسی قابل تعویض پشتیبانی می‌کند تا عملکرد آن بهبود یابد.

نسل دوم اپل پنسل در 30 اکتبر 2018 معرفی شد و با قیمت 129 دلار در بازار به فروش می‌رسد. این محصول به‌صورت مغناطیسی به آیپدهای جدید متصل می‌شود. با توجه به عمر بالایی که این قلم دارد، معرفی اپل پنسل 3 در آینده نزدیک منطقی به نظر می‌رسد. ظاهراً علاوه بر این قلم، نسل اول اپل پنسل هم با کانکتور USB-C به‌روزرسانی می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، مارک گرمن هم در گزارشی مدعی شده است که اپل در ماه جاری میلادی و نزدیک به یک ماه پس از معرفی آیفون‌های جدید، مک‌بوک‌ها و آیپدهای جدید را عرضه نخواهد کرد. به گفته او، آیپد ایر، آیپد مینی و آیپد جدید با تراشه‌های جدید و سریع‌تر در راه هستند، اما در ماه جاری میلادی عرضه نمی‌شوند.

گرمن همچنین باور دارد که نسل بعدی مک‌بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی به همراه مک‌بوک ایر 13 اینچی و 15 اینچی جدید در نیمه اول 2024 معرفی خواهند شد. گرمن اطلاعاتی درباره آی‌مک و سایر مک‌ها منتشر نکرده است.