بایدو، غول موتور جستجوی چین، در رقابت با مدل GPT-4، از نسخه جدید مدل هوش مصنوعی «ارنی» یعنی Ernie 4.0 رونمایی کرد.

بایدو، غول موتور جستجوی چین، در رقابت با مدل GPT-4 از شرکت OpenAI، از نسخه جدید مدل هوش مصنوعی «ارنی» یعنی Ernie 4.0 رونمایی کرد.

بایدو در اسفندماه ۱۴۰۱ هوش مصنوعی Ernie Bot را در رقابت با چت‌بات محبوب ChatGPT معرفی کرد. بایدو این مدل هوش مصنوعی را برای پاسخگویی به سؤالات پیچیده طراحی کرده بود. همان‌طور که ChatGPT از زمان معرفی به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کرده است، حالا بعد از گذشت چند ماه از زمان معرفی اولین نسخه، ورژن جدید این مدل هوش مصنوعی، یعنی Ernie 4.0 رونمایی شد. این شرکت ادعا می‌کند ارنی ۴ درواقع رقیب ‌جی‌پی‌تی-۴ است.

بایدو از هوش مصنوعی Ernie 4.0، رقیب GPT-4 رونمایی کرد

بایدو در جریان کنفرانس جهانی این شرکت در پکن، آخرین نسخه از مدل هوش مصنوعی Ernie 4.0 را معرفی کرد. بایدو در این کنفرانس ادعا کرد که این نسخه جدید، رقیب مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-4 در ایالات‌متحده است.

«رابین لی»، مدیرعامل بایدو، نسخه مدل هوش مصنوعی Ernie 4.0 را در کنفرانس سالانه Baidu World پکن به نمایش گذاشت. وی همچنین اعلام کرد که این مدل هوش مصنوعی قدرت پردازش، درک، استدلال، حافظه و پاسخ‌گویی بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد.

رابین لی در جریان این رویداد اعلام کرد که Ernie 4.0 قادر به درک سؤالات و دستورالعمل‌های پیچیده است و از استدلال و منطق برای پاسخگویی به سؤالات استفاده می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه آخرین مدل هوش مصنوعی بایدو در مقایسه با مدل اصلی Ernie Bot به‌صورت قابل‌توجهی بهبود یافته است، اعلام کرد این مدل از هیچ زاویه‌ای کمبودی نسبت به GPT-4 ندارد.

در جریان این رویداد، مدیرعامل بایدو تولید محتوای تبلیغاتی با Ernie 4.0 را به نمایش گذاشت. وی همچنین از Ernie 4.0 خواست تا یک رمان درزمینه هنرهای رزمی با شخصیت‌هایی مختلف تولید کند.

بایدو در میان شرکت‌های چینی که درزمینه ارائه مدل‌های هوش مصنوعی رقابت می‌کنند، پیشتاز است. پکن هوش مصنوعی را به‌عنوان ابزاری کلیدی برای رقابت با ایالات‌متحده می‌بیند و قصد دارد تا سال 2030 به قطب جهانی در این زمینه تبدیل شود.