در جدیدترین آپدیت تلگرام می‌توانید به بخش خاصی از پیام‌ها پاسخ دهید و همچنین از فرمت کوت استفاده کنید.

جدیدترین به‌روزرسانی پیام‌رسان محبوب تلگرام منتشر شد؛ آپدیتی که شامل موارد مختلفی ازجمله تغییرات چشمگیر در قابلیت ریپلای یا پاسخ‌دادن به پیام‌ها می‌شود. در جدیدترین نسخه تلگرام می‌توانید بخش خاصی از پیام‌ها را در هنگام پاسخ‌دادن، کوت (Quote) کنید و همچنین امکان استفاده از فرمت کوت در پیام‌ها برای کاربران فراهم شده است.

ویژگی‌های جدیدترین نسخه تلگرام

در ادامه ویژگی‌های آپدیت جدید تلگرام را بررسی می‌کنیم.

انقلابی در پاسخ‌دادن به پیام‌ها

تلگرام در آپدیت جدید خود تغییرات قابل‌توجهی را برای قابلیت ریپلای عرضه کرده است. در به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید بخش خاصی از پیام‌ها را کوت کنید تا پاسخ شما به پیام‌ها کاملاً دقیق باشد.

برای کوت‌کردن یک پیام، کافیست پیام را لمس کنید (در iOS انگشت خود را روی پیام نگه دارید)، متن مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس گزینه Quote را بزنید.

همچنین در آپدیت جدید می‌توانید پاسخ‌ها را به چت‌های دیگر ازجمله گروه‌ها یا کانال‌های مختلف بفرستید و بحث را در مقصد جدیدی دنبال کنید. اگر کاربر به گروهی که در آن چت اصلی وجود دارد، دسترسی داشته باشد، با لمس ریپلای به آن گروه منتقل می‌شود. برای ارسال ریپلای به چت دیگر، باید با انتخاب گزینه ریپلای، گزینه Reply in Another Chat را بزنید و سپس چت مقصد را انتخاب کنید.

فرمت کوت

علاوه بر امکان کوت‌کردن پیام‌های دیگران، در آپدیت جدید تلگرام می‌توانید برای پیام‌های خود هم از فرمت کوت استفاده کنید. همچنین امکان استفاده از چندین کوت در یک پیام هم وجود دارد.

تنظیم پیش‌نمایش لینک‌ها

تلگرام اولین پیام‌رسانی بود که در سال 2015 قابلیت پیش‌نمایش لینک‌ها همراه با جزئیات مختلف ازجمله عنوان، توضیحات و تصویر یا ویدیوی لینک را در اختیار کاربران قرار داد. حالا در جدیدترین نسخه تلگرام کاربران کنترل بیشتری روی پیش‌نمایش لینک‌ها دارند. برای مثال می‌توانید پیش‌نمایش را در بالا یا پایین پیام خود قرار دهید و یا اینکه اگر چندین لینک در پیام شما وجود دارد، لینک مدنظرتان برای پیش‌نمایش را انتخاب کنید.

علاوه‌براین، بازکردن لینک‌ها هم ساده‌تر از گذشته شده است؛ چرا که هرجایی از پیش‌نمایش لینک را که لمس کنید، لینک باز می‌شود.