آی‌مک 24 اینچی جدید با تراشه M3، در نسخه پایه با 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم یکپارچه، 1299 دلار قیمت دارد.

اپل بالاخره از نسل جدید آی‌مک 24 اینچی رونمایی کرد. این محصول که در رویداد Scary Fast معرفی شد، به جدیدترین تراشه اپل یعنی M3 مجهز شده است که عملکرد بالاتری نسبت به نسل قبلی آی‌مک با چیپ M1 دارد.

تراشه M3 مورد استفاده در آی‌مک جدید از 8 هسته پردازشی و حداکثر 10 هسته گرافیکی بهره می‌برد و همچنین از رهگیری پرتو سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند. این تراشه دارای موتور عصبی با 16 هسته است و از حداکثر 24 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

به گفته اپل، آی‌مک جدید در مقایسه با آی‌مک M1 در اجرای برنامه‌هایی مانند سافاری و مایکروسافت اکسل تا 30 درصد سرعت بالاتری دارد. همچنین بازی‌ها با 50 درصد فریم بالاتر نسبت به نسل قبلی اجرا می‌شوند. سازندگان محتوا با آی‌مک جدید می‌توانند تا حداکثر 12 ویدیوی 4K را استریم یا ویرایش کنند. پردازش تصاویر هم در برنامه‌هایی مانند ادوبی فتوشاپ دو برابر سریع‌تر شده است.

مشخصات و قیمت آی‌مک M3

جدیدترین آی‌مک اپل همچنان به یک نمایشگر 4.5K رتینا مجهز شده است. درحالی‌که آی‌مک M1 از وای‌فای 6 و بلوتوث 5.0 پشتیبانی می‌کند، نسل جدید آن قادر به پشتیبانی از وای‌فای 6E و بلوتوث 5.3 است.

کاربران می‌توانند از امروز آی‌مک M3 را سفارش دهند و آن را از هفته آینده (7 نوامبر) تحویل بگیرند. نسخه پایه به تراشه M3 با 8 هسته گرافیکی، دو پورت تاندربولت، مجیک کیبورد، مجیک ماوس، 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم یکپارچه مجهز شده است. این محصول با قیمت 1299 دلار و در رنگ‌های سبز، صورتی، آبی و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

اگر به‌دنبال خرید آی‌مک با 10 هسته گرافیکی باشید، باید حداقل 1499 دلار هزینه بپردازید. این نسخه از دو پورت USB 3 اضافه، یک پورت اترنت گیگابیتی و مجیک کیبورد با تاچ آیدی بهره می‌برد. با وجود این پیشرفت‌ها، نسخه پایه همچنان 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم دارد. این مدل در رنگ‌های سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای روانه بازار می‌شود.