ابعاد بزرگ قلم Creator Edition، آن را به اپل پنسل شبیه کرده است. بااین‌حال، قلم نسبتاً گران سامسونگ محصول بی‌نقصی نیست.

سال‌هاست که قلم S یکی از مزیت‌های محصولات سامسونگ نسبت به دیگر رقبای اندرویدی محسوب می‌شود. اکنون این شرکت نسخه «Creator Edition» قلم S Pen را که مدتی پیش معرفی شده بود، بالاخره روانه بازار آمریکا کرده است. این قلم کاربردهای گوناگونی در نوشتن و نقاشی دارد و فقط در رنگ سفید عرضه می‌شود.

قلم جدید سامسونگ Creator Edition مخصوص گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی بوده و عمدتاً برای نقاشی و نوشتن طراحی شده است. این قلم طراحی ضخیم‌تری دارد تا استفاده از آن راحت‌تر باشد. همچنین این قلم همراه با یک نوک جدید عرضه می‌شود که به شکل یکپارچه‌تری در بدنه قلم قرار می‌گیرد. قلم Creator Edition منحصراً به رنگ سفید است و فقط یک دکمه دارد که برای تعامل با نرم‌افزارها به‌کار می‌رود.

قلم Creator Edition؛ محصولی کمی عجیب

براساس گزارش منتشرشده، قلم Creator Edition اولین‌بار در کنار سری گلکسی تب S9 معرفی شد، اما اخیراً با قیمت 99 دلار در ایالات‌متحده برای فروش در دسترس قرار گرفته است. این قلم سامسونگ شباهت زیادی به اپل پنسل دارد. اپل نسل دوم قلم خود را در اندازه یک مداد واقعی طراحی کرد تا به‌خوبی در دست جا بگیرد و استفاده از آن کاملاً طبیعی باشد. سامسونگ تا پیش از این چنین قلمی نداشت و بسیاری از تبلت‌های سامسونگ با قلم کوچک‌تر عرضه می‌شوند. اکنون این قلم 99 دلاری Creator Edition می‌خواهد پاسخگوی نیاز کاربران حرفه‌ای باشد.

درحالی‌که سامسونگ می‌گوید این قلم «پیشرفته‌ترین قلم S» و با حساسیت بالاست، اما درواقع فاقد بسیاری از ویژگی‌های هوشمندی است که سامسونگ طی سال‌ها به قلم S Pen اضافه کرده. به عنوان مثال، این قلم از قابلیت Air Commands پشتیبانی نمی‌کند، چون در آن باتری تعبیه نشده است.

نکته عجیب دیگر این است که این قلم از سری گلکسی زد فولد پشتیبانی نمی‌کند و تنها برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های گلکسی با پشتیبانی از S Pen در دسترس است. قلم S Pro نیز که برای گوشی‌های تاشو طراحی شده بود، از فروشگاه اینترنتی سامسونگ حذف شده است.

قیمت این قلم کمی عجیب است؛ زیرا S Pen که باتری دارد، برای سری تبلت S9 تنها 60 دلار و S Pen مخصوص گلکسی زد فولد 55 دلار قیمت دارد. علاوه‌براین، قلم Creator Edition دارای گواهی IPX4 برای مقاومت در برابر آب است. در مقایسه، قلم S که همراه با گلکسی تب اس 9 و گلکسی تب اس 9 FE ارائه می‌شود، دارای استاندارد بهتر IPX8 است. همچنین با توجه به بررسی کاربران در وب‌سایت سامسونگ، بعضی‌ها از تأخیر و «کیفیت پایین» این قلم شکایت داشته‌اند.