از جمله تغییرات این دستگاه می‌توان به طراحی ساده‌تر بندهای چرمی عقب دستگاه اشاره کرد که احتمالاً باعث کاهش قیمت آن خواهد شد.

تاکنون در گزارش‌های مختلفی که طی چند ماه گذشته منتشر شده به توسعه نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو توسط اپل اشاره شده است. هرچند تاکنون جزئیات کمی در مورد این دستگاه اعلام شده، اما MacRumors اکنون اطلاعات جدیدی در مورد این پروژه به اشتراک گذاشته است.

طبق این گزارش، نسل دوم هدست اپل ویژن پرو که به‌طور داخلی با نام رمز Project Alaska و شناسه دستگاه N109 شناخته می‌شود، شباهت زیادی به نسل اول ویژن پرو خواهد داشت. هرچند از نظر زیبایی‌شناسی و نحوه قرارگیری دکمه‌ها هیچ تفاوتی ذکر نشده است، اما انتظار می‌رود که محل قرارگیری اسپیکرهای دستگاه جدید متفاوت باشد.

تغییرات و ویژگی‌های نسل دوم هدست ویژن پرو

براساس طرح‌های اولیه نسل دوم هدست اپل، این دستگاه شامل قسمت‌های خمیده‌ای که در نسل اول بلندگوها را در خود جای داده است، نخواهد بود. در عوض، این هدست دارای لبه‌های صاف و یکنواختی خواهد بود.

تفاوت قابل‌توجه دیگر به بندهای چرمی عقب دستگاه مربوط می‌شود. هدست‌های نسل دوم دارای بندهایی هستند که از نظر طراحی و ظاهر ساده‌تر هستند و تا حدودی یادآور بند‌هایی هستند که معمولاً در کیف‌های لپ‌تاپ یا کوله‌پشتی استفاده می‌شوند. در شایعات قبلی گفته شده بود که هدست بعدی اپل ارزان‌تر از ویژن پرو خواهد بود و تغییرات مربوط به بند چرمی آن تا حدی این نظریه را تقویت می‌کند، زیرا احتمالاً ساده‌بودن طراحی بند‌ها منجر به کاهش قیمت کلی دستگاه برای مصرف‌کنندگان شود.

علاوه بر این موارد، همچنین ظاهراً اپل قصد دارد تا در نسل دوم نیز از یک بسته باتری اکسترنال استفاده کند.

از نظر سخت‌افزار، این دستگاه همچنان دارای مجموعه‌ای از دوربین‌ها و سنسورهای مشابه با نسل اول ویژن پرو خواهد بود. به‌طور دقیق‌تر، این دستگاه احتمالاً دارای 2 نمایشگر میکرو OLED، قطب‌نما، حسگر نور محیط، مغناطیس‌سنج و ژیروسکوپ است. نسل دوم هدست اپل همچنین برای اتصال از Wi-Fi، بلوتوث 5 و صدای بسیار کم‌تأخیر (ULLA) پشتیبانی می‌کند.

درنهایت، براساس اطلاعات فعلی، نسل دوم هدست ویژن پرو اپل در سال 2025 وارد مرحله آزمایش محصول خواهد شد که با این وجود، در اواخر سال 2025 یا اوایل 2026 عرضه خواهد شد.