بلومبرگ در گزارشی مدعی شده است که سیستم‌عامل iOS 18 با طراحی جدید و قابلیت‌های انقلابی از راه می‌رسد.

بلومبرگ چند روز پیش از توقف توسعه ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل iOS 18 برای تمرکز روی رفع باگ‌های آن خبر داد. حالا همین خبرگزاری در گزارش تازه‌ای مدعی شده است که iOS 18 یک به‌روزرسانی انقلابی و جاه‌طلبانه خواهد بود.

سیستم‌عامل iOS در سال‌های اخیر تغییرات چندان زیادی را تجربه نکرده است و بیشتر با بهینه‌سازی سیستم‌عامل موبایل اپل روبه‌رو بودیم. اما ظاهراً این موضوع در نسخه بعدی iOS تغییر می‌کند.

سیستم‌عامل iOS 18 با تغییرات قابل‌توجه از راه می‌رسد

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، در گزارشی مدعی شده است که اپل در داخل شرکت، iOS 18 را یک سیستم‌عامل جاه‌طلبانه خطاب می‌کند. به‌نظر می‌رسد اپل به‌دنبال این هدف است که نسخه بعدی iOS 18 را با طراحی و ویژگی‌های جدید قابل‌توجه و همچنین بهبود چشمگیر عملکرد و امنیت عرضه کند.

درحال‌حاضر اطلاعات دقیقی درباره این سیستم‌عامل منتشر نشده است، بااین‌حال گرمن می‌گوید که iOS 18 پس از چند سال آپدیت نه‌چندان قابل‌توجه، برای کاربران آیفون و آیپد از راه می‌رسد:

«اپل در سال 2024 با کارهای سخت‌تری برای نرم‌افزار خود روبه‌روست. پس از چند سال عرضه آپدیت‌های عادی برای iOS، نسخه بعدی سیستم‌عامل آیفون و آیپد تقریباً انقلابی خواهد بود. در داخل اپل، iOS 18 به‌عنوان یک سیستم‌عامل جاه‌‎طلبانه و قانع‌کننده خطاب می‌شود که از طراحی و قابلیت‌های جدید قابل‌توجه بهره می‌برد و امنیت و عملکردش بهبود می‌یابد.»

تقریباً می‌توان گفت آخرین‌باری که اپل قابلیت بزرگی را به iOS اضافه کرد، به iOS 14 در سال 2020 و افزودن ویجت‌ها به هوم‌اسکرین بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های قبلی بلومبرگ، اپل در iOS 18 روی هوش مصنوعی تمرکز می‌کند که با توجه به محبوبیت بالای این فناوری در چند وقت اخیر و البته تأیید سرمایه‌گذاری اپل روی هوش مصنوعی مولد، چنین موضوعی منطقی به‌نظر می‌رسد. به‌احتمال‌زیاد اپل با هوش مصنوعی، عملکرد سیری را بهبود قابل‌توجهی می‌دهد.

درنهایت باید بگوییم که تا رویداد WWDC 2024 و معرفی نسخه بعدی سیستم‌عامل‌های اپل فاصله زیادی داریم؛ بنابراین همچنان باید منتظر انتشار گزارش‌ها و شایعات درباره iOS 18 بمانیم.