قابلیت ذخیره انرژی جدید ویندوز 11 برای لپ‌تاپ‌ها و پی‌سی‌های ویندوزی منتشر خواهد شد و با کاهش عملکرد، مصرف انرژی را کم می‌کند.

مایکروسافت درحال افزودن قابلیت ذخیره انرژی جدید به نسخه اینسایدر ویندوز 11 با بیلد 26002 است که می‌تواند مصرف انرژی را کاهش دهد.

این ویژگی تنها برای لپ‌تاپ‌ها عرضه نمی‌شود و در اختیار کاربران پی‌سی هم قرار می‌گیرد. درحالی‌که این قابلیت شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌ها را افزایش می‌دهد، در دنیای کامپیوترها منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود که هزینه برق را کم می‌کند.

قابلیت ذخیره انرژی جدید برای ویندوز 11

اگرچه این ویژگی جدید برای دسکتاپ و لپ‌تاپ منتشر می‌شود، اما قابلیت ذخیره‌ساز انرژی مایکروسافت عملکردی مشابه ذخیره‌ساز انرژی موجود در سایر پلتفرم‌ها دارد. این ویژگی با کاهش عملکرد کلی دستگاه، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و شارژدهی باتری بیشتر می‌شود. بنابراین اگر به دنبال اجرای بازی‌ها باشید، نباید این ویژگی را فعال کنید تا توان سیستم کم شود.

کاربران می‌توانند این قابلیت را از طریق تنظیمات سریع یا تنظیمات عادی فعال کنند. برای این‌کار باید به تنظیمات، سیستم، Power و Energy Saver بروید. در اینجا می‌توانید قابلیت ذخیره انرژی را فعال کنید. با فعالسازی این قابلیت، زمانی که شارژ باتری به عدد خاصی برسد، حالت ذخیره انرژی فعال می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، این ویژگی هم‌اکنون برای کاربران اینسایدر ویندوز ۱۱ منتشر شده است. بااین‌حال احتمالاً در آینده نزدیک در اختیار تمام کاربران قرار می‌گیرد.

اگر درحال‌حاضر از بیلد جدید ویندوز 11 استفاده نمی‌کنید، همچنان می‌توانید به سراغ حالت ذخیره انرژی موجود در سیستم‌عامل مایکروسافت بروید. همچنین می‌توانید از قابلیت توصیه‌های مصرف انرژی ویندوز استفاده کنید تا به‌طور خودکار برخی تنظیمات مانند نور نمایشگر را برای ذخیره انرژی تنظیم کند.