ظاهراً فاکسکان درحال ساخت دو کارخانه در ایالت جنوبی کرناتکه هند است که باعث افزایش ظرفیت تولید آن می‌شود.

اپل نسبت به تمام مدل‌های گذشته، آیفون 15 بیشتری در هند تولید کرده است و قصد دارد این روند را ادامه دهد. براساس گزارش جدید وال استریت ژورنال، این شرکت قصد دارد حداکثر تا سه سال آینده، یک‌چهارم از تولید آیفون خود، یعنی به‌اندازه بیش از 50 میلیون گوشی را به هند منتقل کند. بااین‌حال، چین با فاصله زیادی همچنان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده آیفون باقی خواهد ماند.

به گفته وال استریت ژورنال، افزایش میزان تولید آیفون در هند به‌لطف ساخت یک کارخانه جدید توسط فاکسکان در ایالت جنوبی کرناتکه هند حاصل می‌شود که از ماه آوریل شروع به کار می‌کند. گفته می‌شود که این کارخانه می‌تواند طی دو تا سه سال آینده، حداکثر 20 میلیون گوشی در سال تولید کند که بخش زیادی از آن‌ها آیفون خواهد بود.

افزایش تولید آیفون در هند

علاوه‌براین، یک کارخانه بزرگ دیگر نیز در این منطقه هم‌اکنون درحال ساخت است که می‌تواند ظرفیت تولید این منطقه را دو برابر کند. با توجه به این نشانه‌ها، منابع وال استریت ژورنال توضیح می‌دهند که اپل قصد دارد طی دو تا سه سال آینده، سالانه حداقل 50 تا 60 میلیون آیفون در هند تولید کند.

هرچند روابط اپل با چین سال‌ها ادامه خواهد داشت، اما کوپرتینویی به دو دلیل در تلاش هستند تا زنجیره تأمین خود را متنوع کنند: تنش جغرافیایی مداوم بین ایالات‌متحده و چین و کاهش اتکا به یک کشور. در هنگام عرضه آیفون 14 پرو، بزرگ‌ترین کارخانه ساخت آیفون در چین نه‌تنها به‌دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه شد، بلکه یک شورش باعث تعطیلی کارخانه شد.