اتحادیه اروپا به‌‌طور غیر قطعی اعلام کرده است که این سرویس به‌اندازه کافی در بین کاربران تجاری اتحادیه اروپا محبوب نیست.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) در سال 2024 برنامه‌های پیام‌رسان غول‌های فناوری را مجبور می‌کند تا با سایر سرویس‌ها قابل تعامل باشند. بااین‌حال، طبق گزارش بلومبرگ، سرویس پیام‌رسان iMessage اپل ممکن است مجبور به پذیرش این قانون نباشد، زیرا اتحادیه اروپا به‌‌طور غیر قطعی اعلام کرده است که این سرویس به‌اندازه کافی در بین کاربران تجاری اتحادیه اروپا محبوب نیست.

هرچند در این رابطه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما بلومبرگ در گزارش خود به نقل از افراد آشنا به موضوع اعلام کرده که اتحادیه اروپا از اپل نمی‌خواهد تا iMessage را تعامل‌پذیر کند. به بیان ساده‌تر دیگر نیازی نیست تا iMessage با سرویس‌های دیگری از جمله مسنجر یا واتس‌اپ کار کند.

جدال گوگل با اپل بر سر iMessage

این خبر درحالی منتشر شده است که گوگل اخیراً کمپینی را راه‌اندازی کرده بود تا از اتحادیه اروپا درخواست کند که iMessage را واجد شرایط قانون بازارهای دیجیتال اعلام کند، زیرا ناسازگاری iMessage با اندروید را یک مشکل بزرگ می‌داند. بااین‌حال، ظاهراً اتحادیه اروپا اعلام کرده که در این منطقه (و اکثر نقاط جهان)، پلتفرم پیام‌رسان محبوب، واتس‌اپ است و iMessage برای استفاده تجاری چندان محبوبیتی ندارد.

اتحادیه اروپا در سپتامبر اعلام کرد که 22 سرویس از شش شرکت مانند آلفابت، آمازون، اپل، بایت‌دنس، متا و مایکروسافت باید از قوانین DMA پیروی کنند. البته iMessage اپل آن زمان در لیست اتحادیه اروپا حضور نداشت، اما اپ استور، iOS و مرورگر سافاری همچنین تحت تأثیر این قانون قرار خواهند گرفت. در همین رابطه، اپل ماه گذشته اعلام کرده بود که سرانجام از سال 2024 پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS را به آیفون می‌آورد.

اخیراً چندین شرکت سعی کرده‌اند پشتیبانی از iMessage را به دنیای اندروید بیاورند. به‌عنوان مثال ماه گذشته شاهد معرفی اپلیکیشن Nothing Chats برای ناتینگ فون (2) بودیم که پشتیبانی از iMessage اپل در دنیای اندروید را فراهم می‌کند. اپلیکیشن بیپر (Beeper) دیگر نمونه‌ای بود که به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق دستگاه اندرویدی خود، پیام iMessage ارسال کنند.