تیک‌تاک به اولین اپ غیربازی تبدیل شده است که کاربران در آن بیشتر از 10 میلیارد دلار پول خرج کرده‌اند.

گزارشی تازه نشان می‌دهد که تیک تاک به پنجمین اپلیکیشن تاریخ تبدیل شده است که کاربران بیش از 10 میلیارد دلار در آن پول خرج کرده‌اند. این شبکه اجتماعی ویدئومحور همچنین اولین اپلیکیشن غیربازی است که توانسته به باشگاه اپ‌های 10 میلیارد دلاری بپیوندد.

براساس گزارش شرکت تحلیلی Data.ai، اپلیکیشن شبکه اجتماعی متعلق به بایت‌دنس پس از Candy Crush Saga با 12 میلیارد، Honor of Kings با 11 میلیارد، Monster Strike با 10.6 میلیارد و Clash of Clans با 10.2 میلیارد دلار در رده پنجم قرار گرفته است. کاربران در سال 2023 حدود 3.8 میلیارد در تیک تاک هزینه کرده‌اند. این رقم نسبت به 3.3 میلیارد سال 2022 تقریباً 15 درصد بیشتر شده است.

زمان زیادی طول کشید تا تیک تاک به اینجا برسد

نکته جالب توجه اینجاست که 79 ماه طول کشید تا تیک تاک بتواند از مرز 1 میلیارد دلار عبور کند، درحالی‌که سایر موارد این فهرست که همگی بازی هستند، در کمتر از 20 ماه به این مهم دست یافتند. بااین‌حال، برای تیک تاک تنها 22 ماه طول کشید تا از 1 به 5 میلیارد دلار برسد. برای رسیدن به 10 میلیارد دلار نیز تنها 15 ماه دیگر زمان لازم بود، درحالی‌که سایر اپ‌ها روند آهسته‌تری داشتند.

شرکت Data.ai می‌گوید یوتوب و تیندر دیگر اپلیکیشن‌هایی هستند که پشت‌سر تیک تاک درحال حرکت‌اند. کاربران در هریک از این دو برنامه 7.5 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند، اما احتمالاً مدت بیشتری طول خواهد کشید تا بتوانند به جایگاه تیک تاک برسند.

کاربران مستقر در چین و ایالات‌متحده بیشترین صرف هزینه را در TikTok داشته‌اند. سهم هریک از این دو کشور در پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای تیک تاک حدود 30 درصد بوده است. در رده‌های بعدی نام عربستان سعودی، آلمان، بریتانیا و ژاپن دیده می‌شود.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که درآمد تیک تاک در سال 2024 بازهم رشد خواهد کرد و صرف هزینه توسط کاربران در این برنامه به 15 میلیارد دلار خواهد رسید.