گزارشی تازه می‌گوید عرضه اپل واچ اولترا با نمایشگر microLED به‌خاطر پیچیدگی‌های تولید، احتمالاً تا 2027 عقب می‌افتد.

طبق شایعات انتظار داریم که اپل در اپل واچ اولترا بعدی از نمایشگر microLED استفاده کند، اما گزارشی تازه از کره جنوبی می‌گوید مشکلات زنجیره تأمین احتمالاً باعث خواهد شد تا این دستگاه نتواند زودتر از سال 2026 یا 2027 به بازار بیاید.

به‌گزارش TheElec، مشکلات مربوط به هزینه‌های بالای تولید و راندمان تولید همچنان بزرگ‌ترین مانعی است که از تولید انبوه اپل واچ اولترا با نمایشگر microLED جلوگیری می‌کند، و حتی می‌تواند عرضه آن را به پس از سال 2026 موکول کند.

اپل ظاهراً حدود یک دهه است که روی فناوری سفارشی نمایشگر microLED کار می‌کند. این فناوری پیشرفته روشنایی بیشتر، رنگ‌های بهتر، دامنه پویای بهینه‌تر، زاویه دید بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تر را فراهم می‌کند. همچنین گفته می‌شود که با این پنل، گویی تصاویر روی شیشه نمایشگر نقاشی می‌شوند.

عرضه اپل واچ اولترا microLED به‌خاطر پیچیدگی‌های تولید عقب می‌افتد

نسل فعلی اپل واچ اولترا نمایشگر 1.93 اینچی دارد در حالی که مدل بعدی با پنل microLED نمایشگر 2.12 اینچی خواهد داشت. مشکل اپل این‌جاست که هزینه تولید نمایشگری با این تراکم پیکسل بالا برای محصولی با قیمت 799 دلار بسیار زیاد خواهد شد.

این رسانه کره‌ای می‌گوید شبیه‌سازی‌های تولید نشان می‌دهد که راندمان ساخت یک نمایشگر 2.12 اینچی چندان خوب نیست و هزینه آن تا 150 دلار به ازای هر پنل می‌رسد. این هزینه در حال حاضر حدود چهار برابر هزینه 38 دلاری تولید پنل‌های OLED است.

هزینه 150 دلاری برای پنل نمایش اپل واچ حتی از هزینه تولید نمایشگر 6.1 و 6.7 اینچی آیفون 15 که به‌ترتیب 80 و 120 است نیز بیشتر می‌شود. این مسئله چنان مشکل‌ساز شده که گزارش امروز می‌گوید حتی پیش‌بینی عرضه اپل واچ اولترا با microLED برای سال 2027 می‌تواند بیش از حد خوش‌بینانه باشد.

اپل ظاهراً در نظر دارد که همه پنل‌های فعلی خود را در درازمدت با پنل‌های microLED جایگزین کند. بااین‌حال، باید دید که روند این تغییر چگونه پیش خواهد رفت.