اکنون تعداد کاربران پریمیوم اسپاتیفای به 236 میلیون نفر رسیده که نسبت به سه‌ماهه گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

اسپاتیفای اعلام کرد که این سرویس اکنون بیش از 600 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. طبق گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم سال 2023 این شرکت، در این سه‌ماهه 28 میلیون کاربر اضافه شده‌اند که دومین جذب بزرگ فصلی در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. همچنین اسپاتیفای اکنون 236 میلیون مشترک پریمیوم دارد که نسبت به سه‌ماهه گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

براساس گزارش ورج، تعداد کل کاربران فعال ماهانه اسپاتیفای با 5 درصد افزایش به 602 میلیون نفر رسیده است. این شرکت مستقر در سوئد اعلام کرد که درحال‌حاضر، این پلتفرم بیش از 236 میلیون کاربر پریمیوم دارد که رشد سالانه 15 درصدی را نشان می‌دهد. در سال 2023 اسپاتیفای برای اولین‌بار قیمت‌های اشتراک پریمیوم خود را در ایالات متحده از 9.99 دلار در ماه به 10.99 دلار افزایش داد. البته به گفته این شرکت این رشد مشترکان مربوط به دیگر کشورها و آمریکای لاتین است که 35 درصد از کل کاربران پریمیوم را تشکیل می‌دهند.

رشد کاربران اسپاتیفای در سال 2023

اسپاتیفای در سال 2023 با رشد 16 درصدی نسبت به سال قبل 3.7 میلیارد یورو درآمد کسب کرد. زیان عملیاتی این شرکت 75 میلیون یورو بوده که کمتر از زیان 231 میلیون یورویی در سال گذشته برای مدت مشابه است. همچنین درآمد تبلیغاتی این شرکت با 12 درصد رشد سالانه به بالاترین رقم تاریخ این شرکت یعنی 501 میلیون یورو رسیده است.

میانگین درآمد از هر کاربر نیز افزایش یافته است و اکنون به 4.60 یورو رسیده، در سه‌ماهه گذشته این رقم 4.34 یورو و در سه‌ماهه مشابه سال قبل 4.55 یورو بوده است.

این شرکت اخیراً به دلیل انتقادهای مداوم از سیاست‌های جدید اپ استور اپل خبرساز شده است. اپل قصد دارد از شرکت‌هایی که می‌خواهند اپلیکیشن‌ها را به‌صورت سایدلودینگ توزیع کند، کارمزد دریافت کند. مشخص نیست که آیا این رابطه پرتنش ارتباطی با امتناع اسپاتیفای از عرضه اپلیکیشن اختصاصی برای هدست ویژن پرو اپل دارد یا خیر.