ظاهراً سیاست‌های اپل در قبال اپلیکیشن Beeper Mini زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

برنامه Beeper Mini به‌طور موقت iMessage را به اندروید آورد. اما اپل در قبال این برنامه تصمیمات بحث‌برانگیزی گرفته که واکنش «برندن کار»، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال را به‌دنبال داشته است. او خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

به گزارش The Verge، برندن کار باور دارد که تصمیمات اپل در قبال این برنامه مشکوک بوده است و به همین دلیل از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درخواست کرده تا این موضوع را بررسی کند. به‌نظر می‌رسد اپل ماده 14 قانون ارتباطات فدرال را نقض کرده است؛ قانونی که بر ارائه خدمات برای افراد معلول تأکید دارد.

Beeper Mini برای کاربران اندروید امکان دسترسی به ویژگی‌های iMessage ازجمله حباب‌های پیام آبی و قابلیت ارسال عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا را فراهم می‌کرد. بااین‌حال، اپل به‌سرعت دسترسی Beeper Mini را مسدود و تلاش‌های افراد برای اجرای این برنامه را بی‌ثمر کرد. به همین دلیل توسعه‌دهندگان پشتیبانی از این برنامه را متوقف کردند.

دلیل تحقیق از اپل: ایجاد مشکل برای کاربران کم‌بینا در برنامه Beeper Mini

بخش 14 قوانین کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) الزاماتی را برای اپلیکیشن‌های «خدمات ارتباطات پیشرفته» مانند iMessage تعیین می‌کند. این قانون می‌گوید تمام ویژگی‌های برنامه‌های پیام‌رسان باید برای همه افراد جامعه قابل دسترسی باشند. با متوقف‌شدن Beeper Mini، آقای کار ادعا می‌کند که اپل شاید این قانون را زیر پا گذاشته باشد. این قانون می‌گوید ارائه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری نباید ویژگی‌ها یا عملکردهایی را در محصولات خود اعمال کنند که باعث محدودیت دسترسی یا قابلیت استفاده برای کاربران شوند.

کار در این رابطه‌ می‌گوید:

«کنتراست پایین حباب‌های سبز برای افراد با بینایی ضعیف، تشخیص و خواندن پیام‌ها را سخت می‌کند.»

بنابراین کار گمان می‌کند که شاید اپل با اعمال دستکاری‌های نرم‌افزاری، چنین مشکلی را برای این دسته از کاربران به‌وجود آورده است:

«اپل با اعمال تغییراتی در iMessage، عملکرد برنامه Beeper Mini را مختل کرده. کمیسیون ارتباطات فدرال باید تحقیقاتی را دراین‌باره به‌عمل آورد. باید مطمئن شد که آیا اپل عمداً عملکرد برنامه Beeper Mini را مختل کرده است یا خیر.»

به‌نظر می‌رسد کار فقط به‌دنبال دلیل این موضوع نیست. او تأثیر اپل بر فضاهای واقعیت مجازی را هم بررسی کرده و انتقاداتی درباره انحصاری‌کردن محصولات و خدمات اپل ارائه کرده است. کار دراین‌باره می‌گوید: «اینکه اپل سعی در انحصاری‌کردن برخی نرم‌افزارها و تکنولوژی‌ها دارد، می‌تواند پیامدهای منفی احتمالی درپی داشته باشد و عملکرد تکنولوژی‌های رقیب را تضعیف کند.»

البته به غیر از FCC، وزارت دادگستری و FTC آمریکا نیز درباره این موضوع تحقیق خواهند کرد.