به گفته ردمی، این نوع از محافظ صفحه دارای چسب مایعی است که می‌تواند به نقاط حساس گوشی نفوذ کند.

ردمی، برند زیرمجموعه شیائومی، به کاربران خود هشدار داده است که از محافظ نمایشگر «یو وی مایع» (Liquid UV) برای گوشی خود استفاده نکنند. درحالی‌که این محافظ‌ها، به‌ویژه برای دستگاه‌هایی که نمایشگر منحنی دارند، به گزینه محبوبی تبدیل شده‌اند، اما ردمی خطرات استفاده از آن‌ها را برجسته کرده است.

به گفته ردمی، چسب مایعی که در این محافظ‌ها استفاده می‌شود، می‌تواند به قسمت‌های حساس آن مانند دکمه‌ها، پورت شارژ و منفذهای بلندگو نفوذ کرده و به‌طور بالقوه باعث مشکلاتی ازجمله راه‌اندازی مجدد غیرمنتظره دستگاه، عملکرد نادرست دکمه‌ها و حتی آسیب به بدنه گوشی شود.

استفاده از این محافظ گارانتی ردمی را باطل می‌کند

نکته مهم‌تر اینکه ردمی تأکید کرده است که استفاده از این نوع محافظ نمایشگر می‌تواند گارانتی دستگاه را باطل کند. بااین‌وجود، هرگونه هزینه تعمیر ناشی از آسیب مرتبط با نصب این محافظ، بر عهده خود کاربر خواهد بود. ردمی همچنین به کاربران پیشنهاد می‌کند که همچنان از محافظ‌های سنتی مانند فیلم‌های الکترواستاتیک استفاده کنند.

اپل نیز به‌تازگی دستورالعمل‌هایی را برای هنگام قرارگرفتن آیفون‌ها در معرض مایعات صادر کرده بود. این شرکت به کاربران خود توصیه کرده بود که گوشی آیفون خیس خود را به اشتباه درون کیسه برنج قرار ندهند. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که انجام این کار باعث می‌شود ذرات کوچک برنج به آیفون شما آسیب برساند.

در عوض، اپل توصیه می‌کند که در ابتدا اگر کابل یا لوازم جانبی به آیفون وصل است، آن‌ها را از گوشی جدا کنید و تا زمانی که گوشی کاملاً خشک نشده است، آن را به کابل برق وصل نکنید. در مرحله بعد گوشی را به‌گونه‌ای بگیرید که کانکتور و منافذ اسپیکر رو به پایین باشند و سپس به‌آرامی به گوشی ضربه بزنید تا مایع اضافی خارج شود. سپس آیفون را در یک محیط خشک با کمی جریان هوا قرار دهید. پس از حداقل 30 دقیقه، کابل لایتنینگ یا USB-C را به گوشی وصل کنید.