طبق پتنت اپل، می‌توان با استفاده از یک لایه پوشش شفاف روی نمایشگر، با شیارهای مربوط به چین‌خوردگی مقابله کرد.

طبق شواهد، اپل در سال‌های آینده از آیفون و آیپد تاشو رونمایی خواهد کرد. حالا طبق اطلاعات یک پتنت جدید، اپل به فناوری جدیدی دست پیدا کرده که نمایشگر تاشو را فاقد چین‌خوردگی می‌کند.

طبق این پتنت، در نواحی مربوط به چین‌خوردگی از فرایند شیمیایی مخصوص یا مواد متفاوتی استفاده می‌شود تا دیگر شاهد چین‌خوردگی نباشیم و کاربران به سطح صافی دست پیدا کنند.

درحالی‌که گزارش جدیدی مدعی شده که آیفون تاشو در سال 2026 از راه می‌رسد، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، می‌گوید اولین محصول اپل با نمایشگر تاشو، مک‌بوک 20.3 اینچی خواهد بود که در سال 2027 به تولید انبوه می‌رسد.

نمایشگر تاشو بدون چین‌خوردگی اپل

طبق پتنت اپل، می‌توان با استفاده از یک لایه پوشش شفاف روی نمایشگر، با شیارهای مربوط به چین‌خوردگی مقابله کرد. در این لایه یک شیار یا فرورفتگی قرار می‌گیرد که موازی با محور خم‌شدن نمایشگر است و روی این محور قرار می‌گیرد.

بخش مربوط به چین‌خوردگی که نازک‌تر از دیگر بخش‌های نمایشگر است، با پلیمری که به‌صورت مایع در شیار رسوب می‌کند و همچنین نور UV، گرما و سایر تکنیک‌های پخت، سخت می‌شود.

این پتنت نشان می‌دهد که احتمال تغییر تمام ترکیب شیشه وجود دارد. برای مثال سدیم موجود در شیشه روی نمایشگر شاید با پتاسیم جایگزین شود. این تغییر باعث تنش فشاری در لایه‌های سطحی می‌شود و به شیشه اجازه می‌دهد تا در برابر خراشیدگی و سایر آسیب‌های سایشی مقاوم کند.

این فناوری می‌تواند در آیفون‌ها و آیپدهای تاشو مورد استفاده قرار بگیرد. حتی شاید اپل از این فناوری برای مک‌بوک مجهز به پنل تاشو هم استفاده کند. اگر اپل برنامه‌ای برای عرضه این محصولات در سال‌های 2026 و 2027 داشته باشد، باید همچنان منتظر انتشار اطلاعات درباره آن‌ها باشیم.