در آخرین نسخه بتای اندروید 14، صفحه جدیدی تحت عنوان «Satellite Messaging» مشاهده شده است.

گوگل در نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایل خود، یعنی اندروید 15، ممکن است قابلیت ارسال پیامک از طریق ارتباط ماهواره‌ای را در سطح سیستم‌عامل در اختیار کاربران قرار دهد.

براساس گزارش جدیدی که توسط Android Authority منتشر شده، در آخرین نسخه بتای اندروید 14 شواهدی از این ویژگی کشف شده است. ظاهراً گوگل در این نسخه صفحه جدیدی تحت عنوان «Satellite Messaging» (پیام‌رسانی ماهواره‌ای) را به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است.

ارسال پیامک ماهواره‌ای در اندروید

طبق توضیحات این صفحه، کاربران اپراتورهای واجد شرایط به‌زودی ممکن است بتوانند پیام‌های متنی خود را از طریق ماهواره‌ها ارسال و دریافت کنند. همچنین دکمه‌ای برای انجام این کار نیز وجود دارد که پس از در دسترس قرارگرفتن این ویژگی، قابل استفاده خواهد بود.

علاوه‌براین، توضیح داده شده است که وقتی گوشی کاربران قادر به اتصال به شبکه موبایل نیست، به‌طور خودکار به ماهواره متصل خواهد شد؛ البته همان‌طور که قابل حدس است، برای اینکه «بهترین اتصال ممکن» را تجربه کنید، آسمان بالای سر شما باید صاف باشد.

هرچند در این صفحه هیچ اشاره‌ای به اپراتورهای موبایل نشده است، اما ظاهراً زمانی که کاربر روی دکمه «بیشتر» ضربه بزند، به وب‌سایت T-Mobile هدایت خواهد شد؛ بنابراین T-Mobile می‌تواند در اضافه‌شدن این قابلیت به اندروید 15 نقش داشته باشد.

T-Mobile قبلاً با اسپیس‌ایکس نیز برای بهبود اتصال ماهواره‌ای در مناطق دورافتاده وارد همکاری شده است. اسپیس‌ایکس، شرکت فضایی متعلق به «ایلان ماسک»، اولین ماهواره‌های Direct to Call خود را در دی‌ماه پرتاب کرد که قابلیت اتصال مستقیم گوشی به اینترنت ماهواره‌ای را فراهم می‌کند.

به‌نظر می‌رسد که این ویژگی هم برای ارتباط معمولی و هم در موقعیت‌های اضطراری کاربرد خواهد داشت. بااین‌حال، همان‌طور که در صفحه گوگل نیز توضیح داده شده است، احتمالاً قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های هوشمند در زمان‌های مختلفی به دست کاربران سراسر جهان خواهد رسید. آب‌وهوا و برخی موانع فیزیکی نیز ممکن است بر کیفیت سیگنال آن تأثیرگذار باشد.