چند هفته قبل شبکه‌های تلفن همراه AT&T دچار قطعی سراسری شدند و حالا کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) قصد دارد این موضوع را بررسی کند.

در اثر اختلال در سیستم‌های AT&T، بزرگ‌ترین اپراتور بی‌سیم ایالات‌متحده در تاریخ 22 فوریه (3 اسفند) شبکه تلفن همراه مشترکین آن در سراسر این کشور قطع شد. اگرچه این شرکت مشکل فنی را برطرف کرد و برای جبران خسارت به مشتریان خود اعتبار هدیه داد، اما کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) قصد دارد این قطعی را بررسی کند.

براساس گزارش The Street، کمیسیون ارتباطات فدرال قصد دارد تحقیقاتی را درباره قطعی سراسری شبکه‌های غول مخابراتی ایالات متحده یعنی AT&T آغاز کند. در اثر این اختلال، میلیون‌ها نفر قادر به برقراری تماس و ارسال یا دریافت پیامک نبودند. داده‌های اینترنت تلفن همراه آن‌ها نیز قطع شده بود و حتی برخی مشترکین نمی‌توانستند تماس‌های اضطراری برقرار کنند.

قطعی سراسری شبکه‌های AT&T در ایالات‌متحده

در روز 22 فوریه شبکه‌های تلفن همراه AT&T قطع شد و حتی مشترکین اپراتورهای Verizon و T-Mobile نیز نمی‌توانستند با مشترکین AT&T تماس بگیرند. حدود 32 هزار نفر این قطعی را در آن زمان گزارش دادند.

پس از اصلاح این اختلال، AT&T با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که این قطعی ناشی از اجرای یک فرایند اشتباه طی گسترش شبکه‌های این شرکت بوده و هیچ حمله سایبری مسبب آن نبوده است. این شرکت می‌گوید این قطعی اولین و آخرین مورد نبوده و خواهد بود، چراکه چنین اتفاقاتی در صنعت مخابرات رایج است. بااین‌حال FCC اعلام کرده که بررسی‌های خود را انجام می‌دهد.

AT&T نیز گفته است که همیشه با رگولاتورها همکاری داشته است و حالا نیز به FCC در بررسی این قطعی کمک خواهد کرد. این شرکت مخابراتی وعده داده است که با گسترش شبکه‌های خود، سعی می‌کند تا بروز چنین اتفاقاتی را در آینده کاهش دهد.