دونالد ترامپ که در زمان ریاست جمهوری خود می‌خواست تیک‌تاک را ممنوع کند، حالا از این اپلیکیشن حمایت کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، مخالفت خود را با ممنوع‌سازی تیک‌تاک اعلام کرد. او می‌گوید که چنین اقدامی احتمالاً ثروت متا و «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل این شرکت را افزایش می‌دهد. قانون‌گذاران آمریکایی اخیراً در لایحه‌ای جدید به بایت‌دنس، مالک چینی تیک‌تاک، شش ماه فرصت دادند تا این اپلیکیشن را به یک شرکت غربی بفروشد، در غیر این صورت، توزیع این اپ در فروشگاه‌های اپلیکیشن آمریکایی ممنوع خواهد شد.

براساس گزارش CNBC، ترامپ به‌تازگی علیه لایحه‌ای دو حزبی که قصد دارد تیک‌تاک را ممنوع کند، صحبت کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا با تمسخر نام زاکربرگ گفت:

«اگر از شر تیک‌تاک خلاص شوید، فیسبوک و زاکرشماک (Zuckerschmuck) تجارت خود را دو برابر خواهند کرد.»

نکته جالب اینجاست که دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود، تیک‌تاک را تحت فشار قرار داده بود تا خریدار آمریکایی پیدا کند یا با ممنوعیت مواجه شود.

حمایت دونالد ترامپ از تیک‌تاک

درحالی که دولت ترامپ قبلاً مالک تیک‌تاک را تحت فشار قرار داده بود تا این اپلیکیشن را به شرکتی در آمریکا بفروشد یا با ممنوعیت مواجه شود، حالا به‌نظر می‌رسد او از این پلتفرم دفاع می‌کند و نگران است که نبود آن باعث افزایش قدرت متا شود.

ترامپ در پلتفرم اجتماعی Truth Social خود نوشت که فیسبوک و زاکربرگ تجارت خود را بدون تیک‌تاک دو برابر خواهند کرد. ترامپ افزود که نمی‌خواهد فیسبوک قدرتمند شود و این پلتفرم را به تقلب در انتخابات گذشته متهم کرد و آن را «دشمن واقعی مردم» خواند.

اظهارات ترامپ درباره تیک‌تاک در بحبوحه سروصدای آنلاین کاربران این اپلیکیشن مطرح می‌شود. کاربران این شبکه اجتماعی با لایحه پیشنهادی مخالف هستند. پیش‌ازاین تیک‌تاک از کاربران خود خواسته بود تا با نمایندگان کنگره تماس بگیرند و به این لایحه اعتراض کنند.

از سوی دیگر، «جو بایدن»، رئیس جمهور فعلی آمریکا، از این لایحه حمایت کرده و گفته است که اگر به تصویب برسد، آن را امضا خواهد کرد.