طبق گزارش برخی کاربران کروم، ظاهراً مایکروسافت یک نوتیفیکیشن پاپ‌آپ برای تغییر موتور جستجو به بینگ به آن‌ها نمایش می‌دهد.

مایکروسافت همچنان در حال تبلیغ موتور جستجو بینگ خود به کاربران کروم است و این بار قابلیت‌های هوش مصنوعی GPT-4 آن را در یک نوتیفیکیشن پاپ-آپ نشان می‌دهد.

همانطور که توسط Windows Latest گزارش شده است، برخی کاربران گوگل کروم با تبلیغات پاپ-آپ ویندوز روبرو شده‌اند که از آن‌ها می‌خواهد بینگ را به موتور جستجو پیش‌فرض خود تغییر دهند. همچنین مایکروسافت این بار تلاش کرده تا مشتریان بالقوه را با قابلیت‌های هوش مصنوعی GPT-4 جذب کند. اگر تغییر به بینگ را تایید کنید، تنظیمات موتور جستجوی پیش‌فرض شما به‌طور خودکار انجام خواهد شد و افزونه Bing Search Chrome نیز به‌صورت خودکار نصب می‌شود.

زمانی که موتور جستجو شما تغییر کند، کروم از طریق یک نوتیفیکیشن از شما می‌خواهید که نظر خود را برگردانید، اما مایکروسافت در این بخش نیز از پاپ-آپ جدیدی استفاده کرده که روی آن بار دیگر به قابلیت‌های هوش مصنوعی بینگ اشاره شده است:

«صبر کنید! دوباره آن را تغییر ندهید! اگر این کار را انجام دهید، Microsoft Bing Search برای کروم خاموش خواهد شد و دسترسی خود به هوش مصنوعی Bing AI with GPT-4 و DALL-E 3 را از دست خواهید داد.»

مایکروسافت در بیانیه‌ای برای Windows Latest وجود این پاپ‌آپ را تایید کرد و درباره آن‌ها گفت:

«این یک نوتیفیکیشن یک‌باره است که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا بینگ را به موتور جستجوی پیش‌فرض خود در کروم تنظیم کنند. ما برای انتخاب مشتریان خود ارزش قائل هستیم، بنابراین گزینه‌ای برای ردکردن این نوتیفیکیشن نیز وجود دارد.»

این اولین باری نیست که غول فناوری خالق ویندوز تلاش می‌کند تا کاربران آن را به سوی بینگ جذب کند. چند ماه پیش نیز نوتیفیکیشن‌های مشابهی برای کاربران Edge نمایش داده شده بودند که البته در این مورد جدید، روی قابلیت‌های هوش مصنوعی تمرکز شده است.