سامسونگ برای جا نماندن از رقابت، باید بیکسبی را با هوش مصنوعی مولد احیا کند.

دنیای هوش مصنوعی نسبت به چند سال گذشته با تغییرات زیادی مواجه شده و بازیگران این حوزه باید محصولات خود را با ترندهای روز همگام کنند. دستیار صوتی بیکسبی سال‌هاست که روی دستگاه‌های هوشمند سامسونگ حضور دارد؛ اما ظاهراً سامسونگ سرانجام دریافته که ادامه این روند به شکست بیکسبی منجر می‌شود. به‌همین‌ترتیب، شاید کره‌ای‌ها با افزودن هوش مصنوعی مولد به این دستیار صوتی، آن‌ را متحول کنند.

دستیار صوتی بیکسبی به هوش مصنوعی مولد نیاز دارد

در گزارش جدید CNBC، این رسانه با یکی از مدیران ارشد سامسونگ، «وون-جون چویی»، مصاحبه کرده و صحبت‌های این مقام کره‌ای را بازتاب داده است. این مدیر می‌گوید که سامسونگ می‌تواند هوش مصنوعی مولد را به دستیار صوتی اختصاصی خود بیفزاید؛ زیرا این غول کره جنوبی در پی افزایش هرچه بیشتر محصولات خود خواهد بود. طی این چند سال، دنیای هوش مصنوعی از همیشه پیشرفته‌تر شده و با ظهور چت‌بات‌های قدرتمندی چون ChatGPT، اکنون رقابت در این حوزه سخت‌تر از قبل است.

چت‌بات‌های جدید به هوش مصنوعی مولد مجهز شده‌اند و همین می‌تواند برگ برنده آن‌ها باشد. به‌لطف حضور هوش مصنوعی مولد پیشرفته، کاربر می‌تواند پاسخ سؤالات پیچیده خود را ساده‌تر از بیکسبی در چت‌بات‌های رقیب پیدا کند. بی‌بهرگی بیکسبی از این قابلیت‌ها سبب شده تا کاربران کمتر از قبل سراغ دستیار صوتی سامسونگ بروند. همچنین مواردی چون تولید عکس و ویدیو با هوش مصنوعی در یک چشم به‌هم زدن قابل‌ اجرا هستند. آقای چویی در این مصاحبه تصریح کرد:

«با ظهور فناوری هوش مصنوعی مولد و LLM (مدل زبانی بزرگ)، من معتقدم که باید نقش بیکسبی در اکوسیستم را از نو تعریف کنیم تا این دستیار صوتی به هوش مصنوعی مولد مجهز شود و در آینده هوشمندتر باشد. این کار مکالمه‌ای طبیعی‌تر و رابطی برای پشتیبانی از محصولات مختلف سامسونگ را فراهم می‌کند.»

به‌جز این، اپل در رویداد بعدی WWDC خود به‌دنبال ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی در اکوسیستم اختصاصی‌اش خواهد بود. به‌همین‌ترتیب فشار روی سامسونگ در آینده حتی بیشتر خواهد شد؛ بنابراین دور از انتظار نیست که سامسونگ هرچه زودتر با افزودن هوش مصنوعی مولد به بیکسبی، آن‌ را به رقیبی قدرتمند در این حوزه بدل کند. هرچند کار سامسونگ چندان راحت نیست و بازطراحی الگوریتم‌ها و روند عملکرد بیکسبی به زمان و هزینه قابل‌توجهی نیاز دارد.