با این ویژگی می‌توان به‌راحتی متن ایمیل‌های طولانی را خلاصه کرد.

یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های فعال‌شده توسط هوش مصنوعی مولد، قابلیت خلاصه‌سازی است که به کاربران امکان می‌دهد خلاصه‌ای از مقالات، اسناد و حتی پیام‌های صوتی و تماس‌های تلفنی را دریافت کنند. به‌نظر می‌رسد گوگل نیز قصد دارد چنین قابلیتی را در برنامه جیمیل برای خلاصه‌سازی ایمیل‌ها فعال کند و در آینده‌ای نزدیک در دسترس عموم قرار دهد.

به گزارش PiunikaWeb و AssembleDebug، گوگل درحال آماده‌سازی گزینه خلاصه‌کردن ایمیل (Summarize this email) در اپلیکیشن اندروید جیمیل است. شواهد مربوط به این ویژگی در نسخه 2024.03.31.621006929 این برنامه مشاهده شده است. در اسکرین‌شات زیر، دکمه مربوطه (اما غیرفعال) را در زیر عنوان ایمیل مشاهده می‌کنید.

گوگل به افرادی که از مجموعه Gemini for Workspace استفاده می‌کنند، اجازه می‌دهد خلاصه‌ای از ایمیل‌ها تهیه کنند. بااین‌حال، صفحه پشتیبانی گوگل اشاره می‌کند که این ویژگی فقط در دسکتاپ در دسترس بوده و محدود به رشته ایمیل‌هایی با بیش از دو پاسخ به جای ایمیل‌های شخصی است. درواقع این ویژگی فقط مربوط به سازمان‌هاست، درحالی‌که ویژگی Summarize this email ظاهراً برای ایمیل‌های شخصی در دسترس خواهد بود.

مزایای استفاده از این ویژگی در جیمیل

گزینه «این ایمیل را خلاصه کن» یک ویژگی مفید در جیمیل برای گوشی‌های هوشمند است؛ به‌ویژه برای پیام‌های بسیار طولانی یا پر از اطلاعات. احتمال دارد که گوگل این ویژگی را در گوشی‌های خود (مانند سری پیکسل 8) به یک ویژگی هوش مصنوعی آفلاین روی دستگاه تبدیل کند. به‌ عنوان مثال، این ویژگی به شما امکان می‌دهد که در پروازها و سایر موقعیت‌هایی که اینترنت وجود ندارد، خلاصه‌ای از اطلاعات مهم را به‌دست آورید و درعین‌حال حریم خصوصی شما نیز حفظ می‌شود.

امروزه جیمیل پس از 20 سال، برای بسیاری از کارمندان و پرسنل شرکت‌ها، به برنامه‌ای مهم برای پیشبرد وظایف و برنامه‌های شغلی تبدیل شده است. با این ویژگی، احتمالاً جیمیل بیش از گذشته به برنامه‌ای کاربردی تبدیل می‌شود.