اپل در انتقاد به اپیک می‌گوید که سازنده فورتنایت می‌خواهد روند کسب‌وکار اپل را به‌گونه‌ای تغییر دهد که سودآوری خود را افزایش دهد.

اپیک گیمز مدتی قبل در یک پرونده قضایی ادعا کرد که اپل در انجام دستورات دادگاه کوتاهی کرده است و باید به توسعه‌دهندگان اجازه دهد که برای کاربران پرداخت‌های خارج از اپ استور را فراهم کنند. حالا اپل به این اتهام اپیک گیمز پاسخ داده و آن‌ها را رد کرده است.

براساس گزارش رویترز، اپل استدلال خود درباره اتهامات اپیک گیمز را با قاضی «ایوان گونزالس راجرز» مطرح کرده است. این قاضی در سال 2020 ریاست دادگاه اپیک را بر عهده داشت و اپل را به نقض قانون ضدانحصار از طریق کنترل‌های شدیدش بر نحوه دانلود اپلیکشن‌ها و دریافت کارمزد در تراکنش‌ها متهم کرد. اکنون اپل در انتقاد به اپیک می‌گوید که سازنده فورتنایت می‌خواهد روند کسب‌وکار اپل را به‌گونه‌ای تغییر دهد که سودآوری خودش افزایش یابد.

اپل اتهامات اخیر اپیک گیمز را «بی‌ارزش» می‌داند

اپیک گیمز در جدال چندساله خود با کوپرتینویی‌ها پیروز بوده است؛ قاضی راجرز در سال 2021 به اپل دستور داد تا به توسعه‌دهندگان آزادی بیشتری بدهد تا کاربران را به روش‌های پرداخت جایگزین برای خرید کالاهای دیجیتال راهنمایی کنند. همچنین دادگاه عالی ایالات‌متحده در ماه ژانویه (دی 1402) از رسیدگی به درخواست تجدیدنظر اپل درباره این حکم خودداری کرد.

اپیک گیمز مدتی پیش نیز در یک پرونده قضایی گفت اپل آشکارا دستور دادگاه را نقض کرده است. سازنده فورتنایت به تحمیل هزینه 27 درصدی اپل برای برخی خریدها اشاره کرد. این شرکت همچنین ادعا کرد که اپل برخی از اپلیکیشن‌ها را از اطلاع‌رسانی به کاربران درباره راه‌اندازی روش‌های پرداخت جایگزین منع کرده است.

از سوی دیگر، اپل این ادعاهای اپیک را رد کرده و آن‌ها را «بی‌ارزش» دانسته است. اپل می‌گوید حق قراردادن لینک خرید خارج از اپ استور را برای پیروی از دستور دادگاه به توسعه‌دهندگان داده است و البته همچنان سعی دارد اپ استور را برای کاربران ایمن نگه دارد.