تولید پی دی اف با ورود به گوگل درایو در دسکتاپ

زمانی که می خواهید اقدام به تولید پی دی اف با گوگل درایو نمایید، کافی است که وارد صفحه اصلی گوگل درایو شوید. برای این کار، اینجا را کلیک کنید.در مرحله بعد باید یک سند ایجاد کنید. این سند قصد دارد توسط شما به یک فایل پی دی اف تبدیل شود. البته فرقی ندارد این سند، از نوع صفحه گسترده و داده ای باشد، یا اسلاید یا هر چیزی. آن را تولید کنید.وقتی که ویرایش های لازم برای سند مورد نظر به اتمام رسید، به مسیر File > Download بروید.

در اینجا PDF Document (.pdf) را انتخاب کنید.

وقتی که روی این آپشن کلیک کردید یک پنجره باز می شود تا شما نام و محل ذخیره سازی فایل پی دی اف جدیدتان را مشخص کنید. می توانید نام آن را هر چه دوست دارید بگذارید و پوشه یا درایو مورد نظری برای ذخیره سازی آن انتخاب کنید.

زمانی که همه چیز انجام شد، کافی است روی دکمه save کلیک کنید.پس از این کار باید کمی صبر کنید تا در پس زمینه، گوگل درایو فایل را ایجاد و آن را اتوماتیک روی سیستم تان دانلود کند. وقتی که فایل دانلود شد، می توانید با ابزارهای نمایش فایل پی دی اف آن را باز کنید، و برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد پی دی اف در اندروید با کمک گوگل درایو

برای ایجاد فایل پی دی اف در اندروید به کمک گوگل درایو، کافی است که یکی از دو اپلیکیشن های  Docs یا Google Drive  را روی موبایل خود باز کنید.سپس سندی را ایجاد کنید یا به یک سند آماده ای که از قبل آن را نوشته اید بروید.در اپلیکیشن در بالا و سمت راست، می توانید روی سه نقطه آپشن کلیک کنید و گزینه Share & export را بزنید.در ادامه گزینه Save As را انتخاب کنید و به دنبال آن نیز روی گزینه PDF Document کلیک کنید.