۵ ارور و مشکلات رایج ویندوز و راه حل آن‌ها

اگر از کاربران ویندوز باشید به احتمال زیاد با مشکلات و ارورهای خاصی در حین انجام کارهای مختلف با آن مواجه شده‌اید. پنجره‌های حاوی پیغام خطا با همان صدای آشنا که به شما می‌گویند کاری که قصد انجام آن را دارید بنا به دلایلی امکان انجام شدن را ندارد. احتمالا هر ماه شاید با تعداد زیادی از این پیام‌ها مواجه شوید اما ندانید که چگونه می‌توان به صورت قطعی آن‌ها را برطرف کرد. چرا که برخی از آن‌ها کاملا مبهم و نامفهوم هستند.

زمانی که یک نسخه‌ی جدید ویندوز از راه می‌رسد ارورها و مشکلات زیادی هم مرتبط با آن به سیستم‌عامل اضافه می‌شوند. اما این خطاها معمولا خیلی زود برطرف می‌شوند. یک سری مشکلات در ویندوز وجود دارند که همیشه و هر لحظه ممکن است برای کاربران به وجود بیاید. اصلا هم مهم نیست از چه نسخه‌ای از ویندوز استفاده می‌کنید یا در چه شرایطی هستید، مادامی که یک کنش اشتباه داشته باشید، این واکنش از سوی سیستم به شما نشان داده می‌شود.

در نتیجه‌ی همین موضوع تصمیم گرفتیم به بررسی مشکلات رایج سیستم‌عامل ویندوز بپردازیم و ببینیم اصلا چرا این مشکلات به وجود می‌آیند و چگونه می‌توان آن‌ها را حل کرد. امیدواریم هیچوقت این مشکلات برای ویندوز شما پیش نیاید، اما اگر روزی با آن‌ها مواجه شدید، امیدواریم این مطلب بتواند به شما کمک کند. مشکلات رایج ویندوز که در این مطلب قصد بررسی آن‌ها را داریم عبارت‌اند از:

  • خطای آپدیت ویندوز با کد 0x80070057
  • خطاهای مربوط به DLL
  • ارور گواهی امنیتی
  • صفحه‌ی آبی مرگ
  • خطای دسترسی غیرمجاز به یک پوشه


هر کدام از این مشکلات و خطاها هم زیرمجموعه‌های خاص خود را دارند که کاربر باید بداند با کدام یک از آن‌ها طرف است. برای مثال صفحه‌ی آبی مرگ به دلایل متعددی رخ می‌دهد. شما باید بدانید مشکل نرم‌افزاری است یا سخت‌افزاری تا بتوانید به انجام راه حل درست اقدام کنید. در غیر این صورت باز هم با مشکل یادشده مواجه خواهید شد.