اتریوم یک اصلاح صعودی را از بالای ۳,۱۸۰ دلار آغاز کرده است. برای آنکه روند صعودی ادامه پیدا کند، خریداران باید ابتدا مقاومت ۳,۲۵۰ دلاری را پشت سر بگذارند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، اتریوم روز گذشته یک اصلاح صعودی را از بالای مقاومت ۳,۱۵۰ دلاری آغاز کرد و در ادامه توانست مقاومت ۳,۲۰۰ دلاری و میانگین‌ متحرک ساده ۱۰۰ ساعته را هم پشت سر بگذارد.

کمی بعد شتاب صعودی قیمت افزایش یافت؛ اما فروشندگان در ۳,۲۵۰ دلار مانع رشد بیشتر قیمت شدند. اوج قیمت اکنون در سطح ۳,۲۶۴ دلار شکل گرفته و بازار در حال اصلاح رشد ساعات گذشته قیمت است.

اتریوم اکنون بالای ۳,۲۰۰ دلار، میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی نوسان می‌کند. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکتی صعودی قیمت از ۲,۹۳۱ دلار تا اوج ۳,۲۶۴ دلاری تنظیم شده است. علاوه بر این، یک خط روند صعودی هم حمایتی را در محدوده ۳,۱۹۰ دلار تشکیل داده است.

در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت در ۳,۲۵۰ دلار است. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک حرکت صعودی گسترده در کوتاه‌مدت باشد. مقاومت کلیدی بعدی در ۳,۳۳۰ دلار است و پس از آن خریداران سطح ۳,۴۰۰ دلار را آزمایش خواهند کرد. عبور از این سطح هم می‌تواند با جهش قیمت به ۳,۵۵۰ دلار همراه باشد.

از طرفی، اگر اتریوم نتواند از ۳,۲۵۰ دلار عبور کند، ممکن است یک اصلاح نزولی دیگر آغاز شود. در صورت نزولی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۳,۲۰۰ دلار است.

اولین حمایت کلیدی در ۳,۱۹۰ دلار و محدوده خط روند صعودی روی نمودار شکل گرفته است. شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند با شروع یک حرکت نزولی جدید همراه باشد و در این صورت فروشندگان حمایت ۳,۱۰۰ دلاری و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی را آزمایش خواهند کرد.

شاخص مکدی (MACD) در حال خروج از محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم بالای سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۳,۱۹۰ دلار حمایتی کلیدی برای اتریوم است و ۳,۲۵۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌ پیش روی قیمت عمل می‌کند.