بهترین راه برای خرید اتریوم، مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال است. این صرافی‌ها در واقع سایت‌هایی روی اینترنت هستند و به این ترتیب، برای خرید اتر نیاز به مراجعه حضوری نیست. قبل از اقدام به خرید، یک کیف پول اتریوم روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. کیف پول‌های نرم‌افزاری اتر کاملاً رایگان هستند. اگر به دنبال امنیت بیشتر هستید، می‌توانید کیف پول سخت‌افزاری خریداری کنید. البته بیشتر صرافی‌ها روی خود سایت به کاربر کیف پول ارائه می‌دهند، اما اگر اتریوم‌ها را روی کیف پول شخصی داشته باشید، به دارایی‌های خود کنترل کامل دارید و این حریم خصوصی و امنیت را افزایش می‌دهد.به راحتی می‌توانید با جستجوی کلمه «خرید اتریوم» در گوگل، سایت‌هایی را که در ازای ریال و با کارت بانکی اتریوم می‌فروشند، پیدا کنید. صرافی‌ها از نظر کیفیت خدمات و قیمت خریدوفروش می‌توانند متفاوت باشند.

در صورتی که هزینه تمام‌شده خرید مستقیم اتر با ریال بالا بود، صرافی مورد نظر شما اتر نداشت یا نقدشوندگی آن پایین بود و یا اگر قصد معامله ارزهای دیجیتال را داشتید، می‌توانید از صرافی داخلی، یک ارز دیجیتال دیگر مثل بیت کوین یا تتر بخرید و سپس به یک صرافی بین‌المللی مانند بایننس (Binance) مراجعه کنید. در صرافی‌های بین‌المللی که حجم معاملات بالایی دارند، به راحتی می‌توان بیت کوین، تتر و ارزهای دیجیتال دیگر را به اتریوم تبدیل کرد و بالعکس. امروزه بیشتر کاربران ایرانی از صرافی بایننس برای معامله ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند، اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توان با آی‌پی ایران در این سایت فعالیت کرد. بنابراین، کاربران قبل از ثبت‌نام، با نرم‌افزار آی‌پی خود را تغییر می‌دهند و سعی می‌کنند که همیشه با آی‌پی یک کشور ثابت وارد این سایت شوند. به یاد داشته باشید در صرافی‌های بین‌المللی هر لحظه خطر مسدود شدن کامل حساب برای کاربران ایرانی وجود دارد.

اگر در خارج از کشور زندگی می‌کنید، خیلی راحت می‌توانید با کارت‌های اعتباری مانند ویزا و مسترکارت، اتریوم بخرید. چهار سایت زیر از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های موجود برای خرید اتر با کارت اعتباری هستند:

  • Coinbase.com
  • Bitstamp.com
  • Changelly.com
  • binance.com

با این حال، نسبت به کشور محل زندگی، یک سایت می‌تواند محبوبیت بیشتری داشته باشد. با جستجوی «Buy Ethereum» به همراه نام کشور می‌توانید بهترین سایت ممکن را برای خرید اتر با کارت اعتباری پیدا کنید.

خرید اتر با دلار و یورو برای کاربران ساکن ایران توصیه نمی‌شود، چون به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید مستقیم وجود ندارد و ناچار هستید از واسطه‌ها کمک بگیرید که این هزینه تمام‌شده را به شدت افزایش می‌دهد.