برخی از تحلیلگران معتقدند وضعیت شاخص‌های تکنیکال، درون‌زنجیره‌ای و عوامل کلان اقتصادی، همه و همه به نفع افزایش قیمت اتریوم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ است. این کارشناسان تصور می‌کنند افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و رشد ارزش دلار هم نمی‌تواند تأثیر چندانی بر روند بلندمدت قیمت بگذارد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آبان) به رکورد تاریخی ۴,۸۶۷ دلار رسید و سپس بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد. با این حال، عقب‌نشینی شدید قیمت اتریوم به این معنی نیست که این ارز دیجیتال نمی‌تواند در ماه‌های آینده به رکورد جدیدی برسد. ابزارهای تکنیکال، شاخص‌های کلان اقتصاد و داده‌های درون‌زنجیره‌ای هم این مسئله را تأیید می‌کنند.

یکی از این شاخص‌ها پیش‌بینی می‌کند که قیمت اتریوم در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۵,۰۰۰ دلار می‌رسد و شاخص‌های دیگر هم از آن حمایت می‌کنند.

اصلاح جدید اتریوم باعث شده است که در نمودار آن الگوی کنج کاهشی ایجاد شود. این الگوی کلاسیک نشان‌دهنده تغییر روند قیمت و صعود احتمالی آن است.

الگوی کنج کاهشی از یک قیمت بالا شروع می‌شود. سپس قیمت کاهش می‌یابد و نوسانات محدودتر می‌شوند. در نتیجه یک شکل مخروطی ایجاد می‌شود که با نزدیک‌شدن سقف‌ها و کف‌های بعدی، قیمت هم پایین می‌آید. در نهایت هم اگر قیمت بتواند خط مقاومت را بشکند، روند صعودی آغاز خواهد شد.

در حال حاضر، معامله‌گران زیادی منتظر شکسته‌شدن مقاومت الگوی کنج کاهشی اتریوم هستند. اگر این مقاومت شکسته شود، قیمت اتریوم به‌ اندازه حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین این الگو افزایش می‌یابد. این فاصله از نقطه شکست مقاومت حساب می‌شود. در این صورت این احتمال وجود دارد که قیمت اتریوم به ۵,۰۰۰ دلار برسد.

معمولاً معامله‌گران زمانی توکن‌های خود را وارد صرافی‌ها می‌کنند که بخواهند آنها را در ازای ارز فیات، استیبل کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر بفروشند یا معامله کنند.

به‌طور کلی افزایش تعداد تراکنش‌ها به مقصد پلتفرم‌های معاملاتی نشان می‌دهد که تمایل به فروش در بازار افزایش یافته است. از طرف دیگر، کاهش تعداد تراکنش‌ها هم نشان می‌دهد که معامله‌گران ترجیح می‌دهند توکن‌های خود را نگهداری کنند.

داده‌های وب‌سایت تحلیلی گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد واریز‌های اتریوم به مقصد صرافی‌های ارز دیجیتال، در ۳ ژانویه (۱۳ دی) به کف ۲۳ ماهه خود رسیده است.